Webinar: Haal waardevolle inzichten uit socialmedia-analyse #ADV

16 oktober 2014, 12:30

Alles wat zich online afspeelt kan worden geanalyseerd en daar kunnen inzichten uit worden gehaald. De uitdaging is om uit die grote hoeveelheid data gestructureerd te analyseren en op waarde te schatten. Het feit dat je iets kunt meten betekent nog niet dat het daadwerkelijk waardevol is.

Tijdens dit webinar helpt Menno Urbanus, oprichter van social media onderzoeksbureau R2 Research en expert in de online markt. met het gestructureerd inzichten verzamelen door middel van social media research. De basisprincipes worden uitgelegd over datgene wat wel en niet online kan worden gemeten. Vervolgens worden er handvatten geboden om zelf slim social media research in te zetten en hypotheses te toetsen.

Dit webinar geeft antwoord op de volgende vragen

  • Hoe ga je om met privacy van de social media gegevens?
  • Welke socialmediakanalen kun je als bron gebruiken?
  • Wat kun je allemaal meten op social media?
  • Welke tools kun je gebruiken om social media inzichten te verzamelen?
  • Welke specifieke analysemogelijkheden zijn er voor o.a. Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest?
  • Hoe kun je structureel leren van social media?

Onder de deelnemers verloten wij een social media research analyse. Gezamenlijk formuleren we een probleemstelling en R2 Research zal met dit vraagstuk aan de slag gaan. De resultaten worden teruggekoppeld in een hands-on rapportage.

Trainer: Menno Urbanus

Menno Urbanus is oprichter van R2 Research, het onderzoeksbureau in Nederland dat gespecialiseerd is in social media research. Sinds eind jaren ’90 is Menno werkzaam als marktonderzoeker (o.a. voor TNS London, TNS NIPO en Blauw Research) en heeft de online markt continu onderzocht en is op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Menno geeft regelmatig gastcolleges over social media research en blogt hier ook regelmatig over op Marketingfacts.

Info & inschrijven

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!