Wal-Mart vs Consumer Generated Media

13 december 2005, 11:17

Wal-Mart vs Consumer Generated Media

Met wereldwijd 4.000 winkels, 1,4 miljoen medewerkers, 100 miljoen klanten per week en een jaaromzet die de 300 miljard dollar nadert is de supermarktketen Wal-Mart een van de grootste bedrijven in de VS. Wal-Mart staat ook bekend als de supermarkt met de lage prijzen en om dat prijsbeleid in stand te kunnen houden heeft dat ernstige gevolgen voor het personeelsbeleid.

Niet iedereen is daar even blij mee. Neem bijvoorbeeld de actiesite WalmartWatch.com of de recent uitgebrachte DVD Wal-Mart: The High Cost of Low Price. Bekijk daar vooral ook de teaser van de DVD en de protest virals. Albert Heijn is gewaarschuwd!

Via: WOMMA, WDI

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!