Viral Friday Week 11/2015: Air France, Samsung & Microsoft

Viral Friday Week 11/2015: Air France, Samsung & Microsoft

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Air France, Samsung & Microsoft. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Air France - France is in the air

Deze week staat de viral van Air France op eenzame hoogte in Viral Friday. De video waar mensen in een sprookjesachtige wereld in de lucht schommelen is mooi vormgegeven, maar niet heel speciaal. De 16 miljoen views die de luchtvaartmaatschappij in één week realiseerde zijn vermoedelijk ook lang niet allemaal organische views maar juist afkomstig van advertising inzet. Of we over een echte viral kunnen spreken valt dus te betwisten.

2. Samsung (Turkije) - The Most Emotional Surprise of the Year

Niets is een beter ingrediënt dan emotie voor een viral en daar zit deze Viral Friday bomvol mee. Samsung Turkije laat met deze video - en het intensieve voortraject hiervan - hun betrokkenheid bij de gemeenschap zien. De mooie surprise voor de slechthorende Muhammed is een absolute tranentrekker en werd al 2.3 miljoen keer bekeken.

3. Microsoft - Girls Do Science

Vrouwen en wetenschap, het is een combinatie die als het aan Microsoft ligt nog te weinig voorkomt. Met deze viral-hit vroeg de softwaregigant daarom in het kader van Internationale Vrouwendag aandacht voor dit maatschappelijke vraagstuk. Opvallend is dat 7 op de 10 jonge meisjes aangeeft geïnteresseerd te zijn in techniek en dat slechts 2 op de 10 uiteindelijk een technisch beroep zal gaan uitoefenen. Microsoft vroeg aan jonge meisjes waarom zij hun interesse voor techniek verliezen. Het resultaat is niet heel verrassend of spectaculair, maar wel goed voor meer dan 2 miljoen views in een krappe week tijd.

4. Microsoft Office (OneNote) - The Collective Project: Robert Downey Jr. Delivers a Real Bionic Arm

The Collective Project, het zegt het eigenlijk al. Een project dat mede mogelijk is gemaakt door Microsoft OneNote waarbij studenten maatschappelijk georiënteerde ideeën gezamenlijk tot werkelijkheid brengen. In deze video vanuit dit initiatief schenkt Tony Stark, uhh… Robert Downey Jr. een ‘echte Iron Man-robotarm’ aan een gehandicapte jongen die de arm maar al te goed kan gebruiken. Het is duidelijk dat Microsoft erin geslaagd is om een goeie viral af te leveren, want ook RTL Nieuws heeft inmiddels deze video opgemerkt die in één dag meer dan 2 miljoen views scoorde.

5. IKEA - Everyday Heroes

Iedereen heeft wel een tafeltje of kastje van IKEA in huis staan, maar denk je er wel eens aan om ze te bedanken voor hun slimme design-oplossingen? Vast niet. Met deze commercial wil IKEA op een spectaculaire wijze een ode brengen aan hun veelzijdige assortiment, van de toiletrolhouder tot de bureaulamp en weer terug. Men titta! Dat is Zweeds voor: 'kijken maar'!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.