Viral Friday Week 1/2014: Google Zeitgeist, Samsung Galaxy11 en Jaguar USA

Viral Friday Week 1/2014: Google Zeitgeist, Samsung Galaxy11 en Jaguar USA

Het is vrijdag en dat betekent ook in 2014 dat het weer tijd is voor Viral Friday. In deze Viral Friday zijn vooral nog video’s te zien die op de valreep in 2013 gelanceerd zijn, maar pas echt viral gingen tijdens de feestdagen en de jaarwisseling. Deze week zijn Google en Samsung de grote spelers, maar staat er ook een mooie viral van eigen bodem in de Viral Friday-selectie.

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Google Zeitgeist | Here's to 2013

Net als de afgelopen jaren evalueert Google waarnaar men in 2013 allemaal heeft gezocht op het internet (lees: Google). Dit varieert van Robben die het winnende doelpunt van de Champions League-finale scoort tot het overlijden van Nelson Mandela. Een prachtig overzicht van wat de wereld in 2013 bezighield. Google Zeitgeist staat twee weken online en heeft al bijna 26 miljoen views! Natuurlijk is deze video mooie content ter promotie van de zoekmachine, want al deze fantastische beelden vind je via Google en bekijk je via YouTube, dat ook onder de Google-vlag valt.

2. #GALAXY11: The Beginning

Wie kent de voetbalreclames van Pepsi nog? In het jaar van een WK voetbal scoren commercials met de grootste voetbalsterren gegarandeerd. Pepsi weet het, Nike weet het en Adidas weet het, maar Samsung heeft het ook begrepen. Middels storytelling wil Samsung de komende maanden de voetbalfan aan zich binden en ultiem gebruikmaken van het sportjaar 2014.

Samsung introduceert een team, de Galaxy11, bestaande uit voetbalsterren die de wereld moeten redden van een alien-invasie. De komende maanden zal het verhaal zich ontwikkelen op alle Samsung GALAXY smartphones en tablets, dus des te meer reden om er een Samsung aan te schaffen. The Beginning heeft al ruim 12 miljoen views. Samsung zal niet het enige merk zijn die het domein voetbal zal gaan claimen dit jaar. Wie zal de volgende zijn?

3. Jaguar vs. Chicken | Jaguar USA

Jaguar USA komt met een briljante spoof op de kippenreclame van Mercedes. Waar Mercedes op de stabiliteit van haar auto’s hamerde, legt Jaguar de focus op haar katachtige reflexen. De spoof heeft al 2,3 miljoen views in 16 dagen. Ondertussen heeft Mercedes al wel teruggeslagen, wij zijn benieuwd waar deze battle eindigt en hoeveel PR het beide partijen gaat opleveren.

4. Best Vines of 2013 THE ultimate and BEST VINE compilation

Vine heeft een flinke opmars gemaakt in 2013, de populariteit van de video-app van Twitter is geëxplodeerd. Nu 2014 is begonnen moet er natuurlijk wel een compilatie komen van de allerbeste Vines die in 2013 zijn gemaakt. Voor een partij als Vine is het vrij gemakkelijk om een selectie van pakkende virals te selecteren. Noemt het zelfverheerlijking of noem het promotie, deze 23 minuten durende viral is zeker de moeite waard. Na vier dagen heeft de compilatie al 1,1 miljoen views.

5. Even ECHT Apeldoorn bellen*

Centraal Beheer Achmea heeft al jaren de pay-off ‘Even Apeldoorn Bellen’ en de reclamespotjes zijn vaak hilarisch en alom bekend. De verzekeringsmaatschappij besloot de proef op de som te nemen. Het resultaat is het bewijs voor de goede dienstverlening van Achmea en dat wil Achmea natuurlijk graag met de wereld delen. Met iets minder views dan de internationale virals, maar met 230.000 views is de video voor de Nederlandse markt een groot succes te noemen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.