Viral Friday Week 07/2015: Obama Care, Ford & Audi

Viral Friday Week 07/2015: Obama Care, Ford & Audi
, Mindshare
@WardCuiper

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week video's van Obama Care, Ford & Audi. Heb je een tip? Stuur 'm op!

1. Obama Care Buzzfeed

President Obama snapt als geen ander dat je niet alleen via de traditionele media de massa bereikt en dat de kracht van een viral veel verder gaat. Daarom heeft de president de handen ineen geslagen met de meesters van de viral socialmediacontent Buzzfeed. De video is niet op YouTube geüpload door de afzender, maar scoorde binnen een dag al meer dan 20 miljoen views op de Facebook-pagina en is bijna door nagenoeg elke nieuwszender opgepikt en genereerd zo op een ludieke manier een hoop PR voor Obama care.

2. Speed Dating Prank | 2015 Ford Mustang | Ford.com

Een ronkende Ford Mustang, schroeiend rubber en een speed date met een mooie vrouw die toevallig stunt-driver blijkt te zijn. Alle ingrediënten voor een goeie prank! En waar houdt het in internet van? Juist, pranks! De viral van Ford is geweldig en werd in no-time meer dan 4.5 miljoen keer bekeken.

3. This Is SportsCenter - Sharks

Kort maar krachtig; de Amerikaanse sportzender ESPN maakt met de reeks 'this is SportCenter' een knipoog naar grote sportevenement, want ook de werknemers van ESPN moeten de volgende dag weer aan het werk. De kracht ligt in de droge humor, maar vooral in het meeliften op een populaire events. Deze keer is de halftime showvan Katy Perry tijdens de Super Bowl gebruikt. De video is al bijna de 1.5 miljoen keer bekeken.

4. Vanessa Bayer's Fifty Shades of Grey Elevator Scene

Audi heeft comédienne Vanessa Bayer, bekend van onder andere Saturday Night Live, gevraagd een sketch te maken van een scene uit de populaire film Fity Shades of Grey. Grappig is het absoluut en bekeken wordt het ook (1 miljoen views), maar wat het bijdraagt aan het merk Audi en de verkoop van auto's is de vraag.

5. Herbal Essences | Take Your Hair To Paradise

Cosmetica merk Herbal Essences neemt de standaard shampoocommercials op de hak op een vrij droge wijze. De gemiddelde shampoovideo kan wel wat humor gebruiken en dat betaalt zich voor Herbal Essences uit in meer dan 1 miljoen YouTube-views.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.