Telegraaf gaat voor dating

21 november 2005, 20:54

Het is De Telegraaf er veel aan gelegen om per 1 januari 2006 een belang van 70% te kunnen nemen in datingsites Relatieplanet en Iwannadate. Eigenaar van beide datingsites is Webdetail Media B.V. Relatieplanet is de grootste datingsite in Nederland, Iwannadate is nu nummer vijf.

De Telegraaf wordt hiermee naar eigen zeggen marktleider op het gebied van dating, met een database van ruim 600.000 actieve profielen. Daarnaast zorgt de overname voor een stijging van het online bereik. De datingmarkt is enorm in beweging. Meer dan 6500 datingsites en relatiebureaus in Nederland geven de enorme markt aan die singles in Nederland vertegenwoordigen. ??n op drie huishoudensbestaat uit ??n persoon. Een kerngroep van ruim 2.3 miljoen alleenstaande mannen en vrouwen dus die veelal op zoek zijn naar een geschikte partner.

De overname past volgens De Telegraaf in de ambitie van het bedrijf om toonaangevend te zijn in het bij elkaar brengen van vraag en aanbod, zowel online als offline.

Bron:

Persbericht De Telegraaf

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

11 Reacties

    Michael Tanret

    Nou, ik ben benieuwd naar wat ze betaald hebben, zal niet niets zijn…


    21 november 2005 om 22:25
    maarten

    2x de helft x 0,7 , naar verluidt..


    22 november 2005 om 04:24
    yvoschaap

    9 miljoen voor een website?? een dating site is niet meer dan 5000 regels code en een database. ik wil niet het woord ‘bubble’ noemen, maar om 9 euro per geregistreerde gebruiker te betalen, zal er toch nooit uitgehaald worden. toch??


    22 november 2005 om 11:23
    Eric

    @Yvo: dit valt nog te bezien. Er zijn verschillende lidmaatschapsvormen op Relatieplanet. Voor 12 maanden betaal je bijvoorbeeld € 79,95 en voor 1 maand €19,95. De prijs varieert per betalend lid dus tussen de €0,22 en €0,64 per dag!

    In de meeste gevallen heb je die 9 euro per gebruiker dus relatief snel terugverdiend. Komt nog bij dat datingsites niet alleen verdienen aan betalende leden, maar ook aan partnerships en het organiseren van activiteiten. Al met al zou de prijs die Hyped schat (op basis van natte vingerwerk) helemaal niet zo vreemd zijn. De online datingmarkt is volwassen geworden en zeker nog niet uitgegroeid, ik reken dan ook zeker op meer grote overnames op korte termijn.


    22 november 2005 om 14:41
    Raymond

    @maarten :-)))


    22 november 2005 om 15:34
    Eric B

    Boeiende som, maarten; getuigt van speurzin… Btw: 2x? Is de frustratie bij TMG na Marktplaats zo opgelopen;-)


    22 november 2005 om 20:51
    Barry

    En weer een overname: Meetic neemt Lexa over. Iemand een idee wat dat heeft opgeleverd?


    24 februari 2006 om 11:51
    ano

    Lexa 11,5 , Relatieplanet het dubbele


    1 maart 2006 om 20:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!