De ReclameReview bestaat 10 jaar! Dit zijn de 10 populairste op een rij

De ReclameReview bestaat 10 jaar! Dit zijn de 10 populairste op een rij

Al 10 jaar reviewed David Brinks wekelijks een nieuwe reclame. Elke woensdag lezen we over een top of een flop uit de reclamewereld. Inclusief duidelijke feedback voor alle reclamemakers van Nederland. Daarom een ode aan 10 jaar ReclameReview met de 10 best bekeken reviews onder elkaar.

#1 ReclameReview: BBC bij KPN (15 juni 2011)

De meest bekeken ReclameReview is van KPN. Vier Engelsen en een vrijgezellenfeest in Amsterdam. Het doel van de reclame was om consumenten te laten weten dat de BBC voortaan ook in het tv-pakket van KPN zit. David: “Dit is precies hoe een viral moet zijn: grappig met een onverwachte clou”. Een geheel terechte analyse.

Link.

#2 ReclameReview: Jumbo (10 oktober 2013)

Deze twee reclames waren de start van de reeks aan reclames van Jumbo met Maike Meijer en Frank Lammers als Lieke en Bas. De twee zijn nog altijd regelmatig te zien in de reclames van Jumbo als pap en mam van de typische Jumbo-familie. 

Link.

#3 ReclameReview: Peijnenburg (23 oktober 2014)

Op de derde plek 'Voetbalmeisje' van Pijnenburg. Pijnenburg raakt met deze reclame een gevoelige snaar voor iedereen die wel eens doorweekt is thuisgekomen na een fietstocht in de regen. David: “Een prima reclame om in het rijtje sympathieke oer-Hollandse merken te komen, maar een klassieke campagne zoals 'Happen naar Peijnenburg' is het bij lange na niet”.

Link.

#4 ReclameReview: Hunkemöller (23 maart 2011)

Sex sells, maar de vraag bij deze reclame is: aan wie? De hoofdrolspeelster lijkt namelijk eerder de aandacht te moeten trekken van de mannelijke consument. Vandaar ook de terechte vraag of deze reclame ook vrouwen aanspreekt. Het antwoord is te vinden in de vele comments onder het artikel.

Link

#5 ReclameReview: Harry van Sunweb

In deze reclame wordt Harry van Sunweb geïntroduceerd, samen met het gezellige stel Herman en Marina. Een reclame die uiteenlopende meningen oproept, zo blijkt uit de discussie in de comments.

Link

#6 ReclameReview: Grolsch disst Bavaria (16 juni 2010)

Hoe maak je van de Bavaria DutchDress, de bekende WK-actie uit 2010, een bierkoeler voor je Grolsch bier? De reclame maakt duidelijk dat het er bij Grolsch alleen om gaat dat het bier goed koud is en niet om de troep die je erbij krijgt.

Link

#7 ReclameReview: Grolsch - It's all around (11 augustus 2010)

Nog een keer Grolsch, maar dit keer met een reclame over eigenzinnigheid. Soms komt de boodschap van een reclame niet zo goed over, zo laat deze ReclameReview pijnlijk zien. Zo koppelt Grolsch het over een lijn gooien van schoenen aan eigenzinnigheid. Helaas voor Grolsch wordt dit gegeven ook geassocieerd met dode gangsters. 

Link

#8 ReclameReview: PLUS supermarkt (16 februari 2011)

Zeker niet alle ReclameReviews zijn lovend. Zo bewijst deze Review over de reclame van PLUS. Misschien hadden de makers voor ogen dat een irritante commercial net zo goed kan scoren als een goede commercial.

Link.

#9 ReclameReview: Nuon (Ed & Eduard) (9 maart 2011)

Reclameduo’s lenen zich voor een stevige review. Zo introduceert Nuon hier Ed & Eduard, een monteur en adviseur op pad in Nederland. De boodschap die Nuon wilt overbrengen is er een die mensen bewust moet maken van de grote hoeveelheid verspilde energie in Nederland en hoe Nuon helpt om dit te voorkomen. 

Link

#10 ReclameReview: FBTO (22 juni 2011)

FBTO deed een campagne ter promotie van hun nieuwe strategie, website en logo. De boodschap: ‘Als jouw wereld ook niet om verzekeren draait, dan regel je dat bij FBTO’. Maar waarom moeten we dan overstappen naar FBTO?

Link.

Dank David voor je wekelijkse bijdrage en op naar de volgende 10 jaar!


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.