Online Startups Event

18 september 2012, 13:00

Online venturing takes a day to learn. And a lifetime to master.

Online technologieën behoren de afgelopen jaren tot de meest belangrijke ontwikkelingen in een businessomgeving. Zij hebben zich ontwikkeld van simpele communicatietools voor jongen mensen tot de technologie die bedrijven dwingt om hun processen te transformeren en hun business modellen aan te passen. Zowel in Nederland als wereldwijd komen er dagelijks tientallen zo niet honderden online startups bij. Maar wie zijn deze ondernemers? En wat kunnen alle professionals in algemeen en marketeers in het bijzonder van ze leren? Je komt erachter op 25 september a.s. tijdens het Online Startups Event op Nyenrode!

Dit artikel is geschreven door een Digital Power-collega van Bertwin Menninga.

Op dinsdag 25 september organiseren Marketingfacts, Nyenrode Marketing Society (NyMaS) en VCV Marketing & Communicatie Kring het Online Startups Event om te leren van de ondernemers die hun passie zijn gaan volgen, te discussiëren over wat een online start-up anders maakt dan een ‘gewone’ start-up en vooral om geïnspireerd te worden door de mensen die zich voorgenomen hebben om een bijdrage te leveren aan het veranderen van het Internet landschap.

Let op: Marketingfacts en NyMaS organiseren in dezelfde week, nl. op donderdagavond 27 september, ook een Big Data Symposium!

Programma

Merien ten Houten

Founder van o.a. NU.nl en Ilse.nl

Merien is een internetondernemer die met de zoekmachine Ilse.nl begon en vervolgens een aantal andere bedrijven als Secoin (micropayments), voordeeljager.nl, Sync.nl en Bits on the Run en de bekende nieuwssite Nu.nl heeft opgezet. Merien kan als geen ander vertellen waarmee je te maken krijgt als je een online start-up hebt waar een paradigma verandering voor nodig is. Dankzij ondernemers als Merien zijn een aantal branches in Nederland in staat geweest om te kunnen innoveren en is de consumentengedrag voorgoed veranderd. Maar een online onderneming met een innovatief business model wordt niet vanzelf succesvol, daar komen heel wat ondernemerskwaliteiten bij kijken. Merien wil graag de ervaringen tijdens zijn bijzondere reis naar een succesvolle online serieondernemer met iedereen delen.

Syed Shuttari

Founder en CEO van LetsLunch.com

1 jaar geleden is Syed, net als Mark Zuckenberg, begonnen met het omzetten van zijn idee naar een programmeertaal en heeft Letslunch.com gelanceerd. Het netwerk begon direct te groeien en hebben ondernemers uit New Zeeland en Italië zich aangemeld om het online netwerk daar te introduceren. Immers, het idee om tijdens een lunch met een mogelijke zakenpartner gekoppeld te worden spreekt iedereen aan; men is op zoek naar andere effectieve tools om te netwerken. Syed komt helemaal uit San Francisco om aan ons te vertellen “what it takes to launch an online venture”, wat er bij komt kijken om investeerders te benaderen voor fund raising en andere sappige details uit Silicon Valley. Nu dat het netwerk wereldwijd aan het groeien is, en nu in Nederland geïntroduceerd gaat worden, is het voor velen voor ons een leuke kans om eens een paar kritische vragen te stellen.

Edwin van de Bospoort

Fouder en CEO van Sciomino

Edwin is co-founder van Sciomino – de social mining tool. Hij is nu 2 jaar bezig met Sciomino en had daarvoor een consultancybedrijf met 10 interaction designers. Dat is hele andere koek want mensen voor projecten verkopen is redelijk ‘rechttoe rechtaan’ en software die voor een hele organisatie moet werken blijkt vaak ‘gevoelig’ te liggen. Hij heeft een interessant verhaal over de keuzes en glijpartijen tijdens het verkopen van sociale software aan bedrijven zonder enige ervaring in marketing en sales. En dat terwijl de klanten die jou winstgevend kunnen maken pragmatisten zijn. Als ondernemer van een online start-up zonder deep pockets moet je het hebben van je creativiteit, geduld, passie en doorzettingsvermogen.

Praktische informatie

  • Datum: dinsdag 25 september 2012
  • Tijd: 18.30 – 22.00 + borrel in de Nyenrode Plesmanbar
  • Locatie: Nyenrode Business Universiteit (voldoende gratis parkeerplaatsen)
  • Prijs: Als tegemoetkoming voor de catering vragen wij een entree van 15 euro per persoon

Inschrijven voor het event kan via de website van NyMaS.

Bertwin Menninga
Business Unit Manager Marketing Optimisation bij digital pwr

Categorie
Tags

1 Reactie

    Katherine Kucherenko

    Er zijn inmiddels 100 aanmeldingen!


    19 september 2012 om 09:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!