Nieuwe doelgroep aanboren? Alle lof voor Almhof

15 augustus 2012, 11:30

Een alternatieve Reclame Review

Almhof, volgens mij iets van yoghurt, zuivel, gezond enzo, is gestart met het aanboren van een nieuwe doelgroep. Na jaren aan de weg te hebben getimmerd bij de biologisch verantwoorde vrouw die voor haar gezin zorgt en hipsters die alles wat biologisch is aanbidden, gaan ze nu op zoek naar de man. De echte man. De man die met zijn vrienden, een kratje bier en bitterballen op de bank een spellingwedstrijd doet. Een man die volledig zijn concentratie kwijt is als er een schaars geklede dame voorbij komt. Een man zoals u en ik dus – tenzij u een dame bent. Voor wie het IQ direct daalt bij de aanwezigheid van vrouwelijk schoon.

En hoe bereik je deze doelgroep? Eigenlijk heel simpel. Blond meisje, Tiroler jurkje en een koe die zijn tong niet thuis kan houden. Mannen, laten we eerlijk zijn, wie wil er nu niet reïncarneren als een koe?

Jan Willem Alphenaar is trainer en consultant voor het inzetten van LinkedIn voor marketing en sales. Als LinkedIn Trainer traint hij organisaties in Europa. Met zijn bedrijf Next Business Academy ondersteunt hij organisaties op het gebied van Social Selling, Advertising, Lead Generation en Content Marketing. Onder de noemen Next Business Agency ondersteunt hij met zijn team organisaties bij LinkedIn marketing en advertising.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Florien van Basten Batenburg

    Ik krijg er het ‘Bakker Bart’ gevoel bij, zelfde type meisje.


    15 augustus 2012 om 12:38
    Charlotte

    Almhof heeft de klepel horen luiden? Niet echt daverend, mijn inziens. Toevallig gisteren een presentatie van Dr. van der Hoog gezien over merk positionering. Zij claimen sinds kort de nieuwe categorie: Natuurlijke klasse. Veel interessanter, dan dit blonde Bakker-Bart meisje 🙂


    15 augustus 2012 om 19:19
    Frans

    Voor mij werkt deze reklame. Als deze meid voorbij komt is al mijn concentratie voor haar. Ik heb zelfs onthouden dat het over Almhof gaat, bij de meeste andere reklames vergeet ik waarvoor geadverteerd wordt (bijv. bij “even Apeldoorn bellen” weet ik niet over welke verzekeringsmaatschappij het gaat).


    27 september 2012 om 10:51
    joke

    Wat een walgelijk slechte reclame


    3 juli 2014 om 22:19
    poep

    Echt discriminatie die reclame! Ze maken blonde mensen belachelijk!


    3 november 2017 om 13:09

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!