Marketingfacts gaat in print

19 februari 2006, 15:15

Marketingfacts Jaarboek 2006

Terwijl we nog volop bezig zijn met het verbeteren van de website wordt er aan de achterkant al weer hard gewerkt aan het volgende project: het Marketingfacts Jaarboek 2006. Een jaaroverzicht met daarin het beste wat Marketingfacts het afgelopen jaar heeft gebracht op het gebied van o.a. online advertising, viral marketing, performanced based marketing, zoekmachine marketing, weblogmarketing, RSS-marketing, e-mail marketing en social networks. Geinspireerd door het mediafeitenboekje van Carat ben ik eind vorig jaar begonnen met de selectie van de belangrijkste feiten, cijfers en trends op het gebied van interactieve marketing.

Samen met Bart Nagel en een groot aantal meelezers zijn we inmiddels bijna klaar met de teksten. De komende weken ga ik aan de slag met tabellen, grafieken en opmaak en dan kan het begin maart naar de drukker zodat het boekje medio maart beschikbaar is voor de verkoop. Het is de eerste keer dat Marketingfacts met een jaarboek komt dus ik zit nog een beetje te twijfelen over de oplage. Een goed voorteken is het feit dat er inmiddels al bijna 1.000 exemplaren zijn verkocht.

Er zijn overigens nog een paar advertentieplaatsen beschikbaar dus als iemand interesse heeft, neem dan even contact met me op. Ook als je denkt dat je een boek, onderzoeksrapport of whitepaper hebt gepubliceerd dat absoluut niet mag ontbreken in het jaarboek, dan kun je tot eind volgende week nog contact met me opnemen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

13 Reacties

    media

    Arash, ik zal zeker een stapeltje achterhouden voor cursussen e.d. 😉

    Vwb de gratis gastcolleges, ik heb inmiddels van 4 opleidingen een reactie en er zijn 6 vakgenoten die hebben aangeboden ook gastcoleges te geven. Daarnaast 2 sponsors die een financiele bijdrage willen doen. Nu nog iemand die het wil coordineren; ik ben tot half maart redelijk onder de pannen met het Jaarboek. Wie heeft zin en tijd?


    19 februari 2006 om 18:16
    Peter Luit

    Wat moet er precies gebeuren….?


    19 februari 2006 om 19:55
    Peter Luit

    Overigens heel leuk dat ook hier toch weer eens print wordt toegepast om dezelfde boodschap in een ander mediakanaal weg te zetten…..


    19 februari 2006 om 19:56
    paul

    Interessant om deze ook beschikbaar te stellen als PDF download, zoals ook bij MarketingSherpa gebeurd. Wanneer je daar een item besteld, krijg je deze zowel in pdf als in print toegestuurd.


    19 februari 2006 om 22:14
    niels

    kan ik dat boekje straks ook online bestellen? of moet ik naar de Bruna? 😛


    20 februari 2006 om 05:28
    media

    Niels: straks gewoon online te bestellen!

    Paul: zal je suggestie zeker meenemen!

    Peter: ik neem vandaag even contact met je op.


    20 februari 2006 om 05:54
    Jurjen Koopmans

    Weer heel wat ontwikkelingen dus. Gaan Maketingfact vaker in print of blijft het bij een jaarboek? (maandblad?, weekblad?, WEER een bedreiging voor traditionele uitgevers van bladen als Adformatie (voor zover zij zich ook op online adverteerders richten), Marketingtribune (voor zover zij zich ook op online adverteerders richten) en Emerce?


    20 februari 2006 om 15:45
    media

    Voorlopig blijft het bij het jaarboek Jurjen maar zeg nooit nooit. Het zou wat moeten toevoegen aan het huidige aanbod en ik weet niet of online marketeers zitten te wachten op een wekelijks of maandelijks vakblad. Adformatie heeft het ooit geprobeerd maar na een paar jaar weer uit de markt gehaald. Niet voor niets denk ik.


    20 februari 2006 om 15:51
    Marcel van der Heijden

    Beste Marco,

    Ik las toevallig je bericht over de gastcolleges interactieve marketing. Ik ben zelf nog student (tweede studie inmiddels) maar loop al een tijdje met een soortgelijk idee rond om studenten meer bekend te maken met interactieve marketing omdit dit onderwerp heel zwaar onderbelicht wordt bij de bestaande marketing en communicatie opleidingen. Is het mogelijk dat wij hierover ook een keer van gedachte kunnen wisselen?

    Met vriendelijke groet,

    Marcel van der Heijden


    20 februari 2006 om 21:48
    media

    Marcel, dat kan zeker; je kunt altijd contact met me opnemen via info-at-marketingfacts.nl!


    20 februari 2006 om 21:52
    Marcel Gelderblom

    Hallo,

    Ik heb interesse om te adverteren, wat zijn de opties?

    Marcel/MeTooMedia


    24 februari 2006 om 08:36
    media

    Marcel, als je me een email stuurt naar info-at-marketingfacts.nl stuur ik je de mogelijkheden!


    24 februari 2006 om 08:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!