Freek Staps: (NRC Q) ‘Wij bieden iets nieuws, omdat we niet terug kijken, maar vooruit’

23 juni 2014, 14:00

Journalist Freek Staps is de chef van de nieuwe financiële website van NRC, NRC Q. Is dit de nieuwe standaard voor online nieuwsbeleving?

“Ik doe steeds meer met Twitter”, zegt Staps over zijn eigen Timeline. “Het is een goed medium om snel nieuws te vinden.”

Staps woonde en werkte een paar jaar in Amerika.“Amerikanen zijn leuke mensen”, zegt hij. “Ze zien overal kansen. En falen mag.”

Eind april ging Staps’ nieuwe project NRC Q live. “We helpen je elke ochtend met kijken naar wat er die dag gaat gebeuren”, zegt hij. “Bijvoorbeeld met een nieuwsbrief die om half zes in de ochtend in je inbox zit.”

De benadering van de artikelen is bovendien anders, volgens de chef. “We vertellen je niet dat Philips winst heeft gemaakt, maar wat de problemen bij het bedrijf zijn. Kort en krachtig, zodat je kunt meepraten bij de koffieautomaat.”

Online

NRC Q wil inspelen op het feit dat mensen de hele dag online zijn. En overal hetzelfde nieuws moeten lezen. “Wij bieden iets nieuws, omdat we niet terug kijken, maar vooruit. Volledig digitaal”, beweert Staps.

NRC Q vertelt ook wat er in andere kranten staat, en wat er in de rest van de wereld gebeurt. Maar daar betaalt de klant wel voor. “Elke maand lees je twintig stukken gratis, daarna betaal je 3,50 euro per week. En mensen willen dat”, zegt Staps. “Dat blijkt uit de cijfers.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!