Eveline Aendekerk (dance4life): “Muziek is een taal die de hele wereld begrijpt”

Eveline Aendekerk (dance4life): “Muziek is een taal die de hele wereld begrijpt”
,
@marketingfacts

"Veel insights over millennial marketing zijn nog onbekend", zegt Eveline Aendekerk, executive director van dance4life. Zij is keynotespreker tijdens het Dance & Brands-event op 17 oktober a.s., een event dat geen marketeer op zoek naar insights over 'millennials' mag missen. Aendekerk (43) is zelf geen fanatieke fan van electronic dance music (EDM), maar omarmt dance wél voor haar doelgroep. "Wij werken met jonge mensen aan een wereld zonder aids."

"Dat doen we in 20 landen op alle continenten. Aids is nu weer de grootste doodsoorzaak in Afrika. Dat moet anders. We willen op een niet-belerende manier voorlichting geven. Om dat te bereiken, hebben we 10 jaar geleden dance4life opgericht. Ons voorlichtingsprogramma wordt door jongeren wereldwijd verspreid."

Muziek is volgens Aendekerk een taal die de hele wereld begrijpt. "En dat geldt zeker voor de taal van dance. Wij kunnen onze doelgroep – jongeren van 10 tot 24 jaar - de boodschap overbrengen via muziek. Wie aan ons programma meedoet, wordt op Wereld Aidsdag beloond met een dance event van dance4Life."

Dj’s als ambassadeurs

Aendekerk werkt nauw samen met dj’s. "De eerste met wie we in zee ginge,n was Tiësto, hij werd onze ambassadeur. Later hadden we een partnerschip met ID&T en nu ook met de Nederlandse dj Hardwell, die nummer 1 van de wereld is. Hardwell is nu onze officiële ambassadeur."

Aendekerk ziet dance4life als een belangrijk brand om het doel van de stichting te bereiken. "Bij dancefeesten hoort ook lekker uit je dak gaan, drinken en vrijen. Allemaal best, maar doe het dan alsjeblieft wél veilig."

Millennial marketing 

Zowel in haar educatieprogramma’s als in haar marketing werkt dance4life al 10 jaar met influencers uit de dance scene, waaronder organisaties als ID&T en Alda Events en toonaangevende conferenties als Amsterdam Dance Event en Miami Winter Music Conference. Tijdens het Dance & Brands-event gaat Aendekerk dieper in op de relatie tussen dance en dance4Life.

Dance heeft volgens haar nog een toekomst voor zich liggen. De sector wordt professioneler en komt nu ook in de VS tot bloei. "Iedereen heeft nu zijn mond vol over millennial marketing, maar echte inside-informatie is er nog niet. Daarom alleen al zou ik bedrijven adviseren om naar het event te komen. De sprekers – waaronder ook KLM en Heineken – hebben goede cases als voorbeeld", aldus Aendekerk.

Bureau First Day of Spring organiseert met BBP Media en MarketingTribune het eerste internationale congres over dance & millennial marketing: Dance & Brands. Een dag vol inzichten en inspiratie.

Ben jij er ook bij op 17 oktober bij de Dance & Millennial Marketing Conference in het Concertgebouw? Klik hier voor meer info, de overige sprekers en voor de laatste kaarten!

D&B vindt plaats als onderdeel van ADE, de week van het Amsterdam Dance Event.

Credits afbeelding: Bart Muhl, licentie: Alle rechten voorbehouden

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.