Einde radiostilte tussen Feedburner en Google Analytics

13 november 2009, 14:46

{title}Door de vele wijzigingen in Google Analytics van de afgelopen weken viel het me vanmorgen niet eens op dat Feedburner onder de verkeersbronnen werd weergegeven.

Later vandaag werd door Feedburner inderdaad bevestigd dat bestemmings urls via feedburner feeds automatisch van campagnetags worden voorzien ten behoeve van Google Analytics.

Een verrassend simpele maar doeltreffende oplossing.

Feedburner voorziet op verzoek alle items in je feed van campagne variabelen. Dit ziet er als volgt uit:

http://adsenseforfeeds.blogspot.com/2009/11/afternoon-frank-hey-howdy-george.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:

+BurnThisRSS2+(Burning+Questions)&utm_content=Google+Reader

Het vetgedrukte deel is de toevoeging die Google Analytics als volgt omzet en registreert:

Bron: Feedburner

Medium: Feed

Campagne: naam van de feed

Inhoud: Feedreader

In Google Analytics ziet het er zo uit:

{title}

Ook instellen?

Log in in je Feedburner account. Selecteer je feed en klik vervolgens op <Configure Stats>

Check je instellingen a.d.h.v. onderstaand screenshot:

{title}

Succes!

Tim Bakker
Web Analytics Consultant bij Traffic4u

Tim Bakker is bij Traffic4u werkzaam als Search Advertising en Web Analytics Consultant. Zijn takenpakket bestaat onder andere uit het beheer van een aantal advertising campagnes alsmede uit het geven van training en advies op het gebied van Web Analytics. Zijn kennis van online marketing en usability is daarbij van groot belang. Daarnaast houdt hij een eigen blog bij: Web Analytics Blog. Voor Marketingfacts zal Tim zich richten op nieuws en interessante ontwikkelingen en toepassingen in de mooie wereld van Web Analytics.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!