Brand of the Year in Wit-Rusland

17 januari 2006, 22:04

Brand of the Year in Wit-RuslandTerwijl wij op gebied van marketing geneigd zijn om vooral te kijken naar de ontwikkelingen in de VS en West-Europa, timmeren Oost-Europese landen zoals Polen en Wit-Rusland (Belarus) flink aan de marketingweg.

Deze week kreeg ik een email van Serge Fenenko die van 25-27 januari is uitgenodigd om in Wit-Rusland de Brand of the Year Award te jureren. Brand of the Year is een soort Effie en wordt uitgereikt voor de beste marketing & communicatie campagnes. Serge vertelde me dat de marketing-industrie in Wit-Rusland in de lift zit en dat online marketing bureaus uit dit land in november 2005 prijzen hebben gewonnen op het 15e Internationale ReclameFestival, een belangrijk festival in Moskou. Astronim heeft bijvoorbeeld websites van MTV Rusland en Bolshoi Theater ‘verslagen’. En Kryn, een traditioneel reclamebureau uit Wit-Rusland heeft in 2005 voor het eerst in de geschiedenis van het land een Media Lion gewonnen in Cannes.

Zoals gezegd reist Serge binnenkort af naar Wit-Rusland. Marketingfacts zal in ieder geval een korte samenvatting en foto’s plaatsen. Mocht er belangstelling zijn voor speciale aandachtspunten laat dit dan even weten in de recaties!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    marcvg

    Als kwaliteit van creatief werk en afspiegeling is van wat er op marketinggebied gebeurt dan zijn dit toplanden (naast die hier al genoemd zijn):

    Roemenië

    Zuid-Afrika

    Brazilië

    Portugal

    India

    Het is inderdaad leuk om eens wat uit andere regio’s te vernemen.


    18 januari 2006 om 11:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!