Balkenende en consumer generated media

27 juli 2005, 15:00

De familie Balkenende op vakantie in Duitsland (Foto: Aat van Eeden)

Nu.nl plaatst al geruime tijd (volgens het eigen archief al vanaf juni 2003) foto’s van lezers op haar site. Vandaag een opmerkelijke foto van de familie Balkenende op vakantie in Duitsland. Ben eigenlijk wel benieuwd of JP blij is met deze vorm van consumer generated media.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    evroekel

    Twee handen aan het stuur JP, want we gaan errug hard 😉


    27 juli 2005 om 15:20
    The Logfather

    Idd hij drukt het stoer van zich af zijnde het een stinkende, stervende zwerfhond ofzow. Damn man gassen. (op zijn duits: gässen mann)

    BTW als dit een filmpje was geweest, had ik dan een duikboot van de AIVD mee zien varen? Waar was de fucking bewaking?


    27 juli 2005 om 15:50
    Anders

    Een boot. Dat valt me nou tegen. Als ie een echte CDA’er was geweest had ie gewoon over het water naar de overkant gelopen.


    27 juli 2005 om 16:05
    René

    ‘consumer generated media’? Vroeger hadden we papparazzi die voor onsmakelijke privé-kiekjes zorgden. Maar dit is toch helemaal niks? Nieuwswaarde nul, onsmakelijkheid nul. Zonde van de aandacht hier eigenlijk. En van deze reactie dus. Ander voorbeeld?

    @Erik: het is levensgevaarlijk, met die gestrekte armen. Lijkt op een would-be pooier in een opgepopte BMW (qua zithouding dan). Zo kun je niet goed sturen en bij een botsing breek je in ieder geval beide ellebogen.


    27 juli 2005 om 17:07
    media

    @Rene: niet helemaal eens met je conclusie dat het geen nieuwswaarde heeft. Wellicht niet passend voor een marketingblog en had ik het beter kunnen plaatsen op upstream.nl waar ik me wat meer richt op dit soort zaken.

    Excuses dus met het jullie lastig vallen met vakantiekiekjes van Balkenende. Ook hier is de komkommertijd inmiddels aangebroken zoals je ziet 😉


    27 juli 2005 om 17:45
    MartijnvanOsch

    Nice-to-know-feitje: Scoopt.com gaat consumer-generated media (foto’s in dit geval) doorverkopen aan de bladen. Indien jouw foto verkocht wordt vang je 50% van het door Scoop in rekening gebrachte bedrag.


    28 juli 2005 om 09:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!