Amerikanen verwachten van bedrijven presence in social networks

2 oktober 2008, 05:45

‘An overwhelming majority (93%) of online Americans say companies should have a social-media presence, and 85% believe these companies also should be interacting with consumers through social media.’ Dat blijkt uit een onderzoek van Cone (via Marketingcharts).

In het onderzoek werd Amerikanen gevraagd wat ze precies verwachten van bedrijven in relatie tot social media. Dan krijg je dit interessante lijstje:

  • Bedrijven moeten social networks inzetten om mijn problemen op te lossen (43%)
  • Bedrijven moeten open staan voor feedback op hun producten en services (41%)
  • Bedrijven moeten nieuwe manieren ontwikkelen voor consumenten om de conversatie aan te gaan met hun merk (37%)
  • Bedrijven moeten aan marketing doen richting consumenten (25%)

‘The news here is that Americans are eager to deepen their brand relationships through social media,’ zegt Mike Hollywood, directeur nieuwe media bij Cone. ‘It isn’t an intrusion into their lives, but rather a welcome channel for discussion.’ Hieronder nog wat grafieken en onderzoeksresultaten uit het onderzoek van Cone. Het persbericht daarover kun je hier vinden: ‘Cone finds that Americans expect companies to have a presence in social media.’

Belangrijke onderzoeksresultaten:

  • Men are twice as likely than women interact frequently (one or more times per week) with companies via social media (33% vs. 17%).
  • One-third of younger, hard-to-reach consumers (age 18-34) believe that companies should actively market to them via social networks.
  • The wealthiest households (household income of $75K+) also believe that companies should seek to reach them via social media.
  • Two-thirds of the wealthiest households and the largest households ( those with three or more members) feel stronger connections to brands they interact with online.

{title}

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Daan

    Leuk dat je dit met ons deelt!

    Ik denk wel dat 1 ding heel belangrijk is voor het voeren van marketing binnen een sociaal netwerk, en dat is RELEVANTIE!!!

    Zonder relevantie is het irritant en doet het niets goeds voor een merk. Met relevantie voor de leden van een sociaal netwerk is het een heel ander verhaal. Dan heb je het bijvoorbeeld over sponsored content dat, mits relevant, leuk is voor de leden. Of co-creation opties, ook leuk voor de leden.

    Afijn, wat ik wil zeggen is het volgende, zonder RELEVANTIE ben je irritant!

    fijne dag allemaal!!


    2 oktober 2008 om 11:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!