Nederlanders online het meeste engagement

5 mei 2011, 03:44

comScore publiceerde gisteren een overzicht van internetgebruik in Europa. Het onderzoek toont aan, dat in maart 2011 363,7 miljoen unieke personen online zijn geweest, met gemiddeld 26 uur per persoon. Duitsland heeft het grootste aantal internetgebruikers (leeftijd 15+) van alle landen met 49,7 miljoen unieke bezoekers, gevolgd door Rusland met 47,4 miljoen bezoekers en Frankrijk met 42,3 miljoen bezoekers. Bezoekers uit Nederland toonden het hoogste engagement, zij waren gemiddeld 34,4 uur online in maart – 33 procent langer dan het Europese gemiddelde – gevolgd door bezoekers uit het Verenigd Koninkrijk die gemiddeld 33,0 uur online waren. Bezoekers uit Nederland bezochten gemiddeld 3.515 pagina’s per persoon, 31 procent meer dan het Europese gemiddelde.

De sites van Google waren de meest populaire websites in Europa in maart met 330,3 miljoen unieke bezoekers en een bereik van 90,8 procent van de totale Europese internetdoelgroep. De Microsoft-sites eindigden op de tweede plaats met 272,8 miljoen bezoekers (75,0 procent bereik), gevolgd door Facebook.com op de derde plaats met 234,6 miljoen bezoekers (64,5 procent bereik).

Meer weten? Lees dan hier het persbericht op de site van comScore.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!