Edwin Valent Global Director LBi Lost Boys Branded Content

2 februari 2011, 08:57

Vanaf februari start Edwin Valent als Global Director Branded Content bij LBi Lost Boys. Dat meldt LBi zojuist in een persbericht. Valent gaat een nieuwe business unit opzetten dat full media formats combineert met relevante content en de kracht van merken. Deze nieuwe business unit, onder Valent’s leiding, zal vanuit Nederland internationale formats ontwikkelen waarbij optimaal gebruik wordt gemaakt van de verschillende (digitale) kanalen en platforms. Valent was hiervoor Hoofd Nieuwe Media bij de VARA en heeft de afgelopen jaren een imposant trackrecord opgebouwd op het gebied van branded content en de ontwikkeling van full media formats (bij onder andere MTV en Talpa). Valent zal onderdeel uitmaken van het management team van LBi Lost Boys.unit tot een succes te maken.

Marcel Houtman, managing director LBi Lost Boys:

“Met deze nieuwe business unit neemt LBi Lost Boys een unieke positie in de snel ontwikkelende markt waarin content optimalisatie over alle mediaplatforms een must is. Met de aanstelling van Valent voegt LBi Lost Boys een nieuwe lijn toe aan haar business model en kunnen klanten voor alle media-oplossingen terecht bij LBi Lost Boys, tot tv-formats aan toe. Ik ben trots dat we een ervaren man als Edwin aan ons hebben kunnen binden.”

Edwin Valent:

“Met de nieuwe, mondiale unit LBi Branded Content bieden wij wereldwijd als eerste écht een oplossing voor een volledig geïntegreerd format. Met onze nieuwe aanpak zorgen wij voor een synergie tussen alle mogelijke mediaplatforms en hoogwaardige authentieke content. Met ontzettend veel plezier ga ik dan ook aan de slag bij deze mooie club mensen om samen met hen de Branded Content unit tot een succes te maken.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!