Killing us softly: Vrouwen in advertenties tussen 1969 en 2010

10 december 2010, 16:04

We kennen allemaal de Dove Evolution film waarin een model met Photoshop op de juiste schoonheid wordt gebracht. Jean Kilbourne verzamelt vrouwen advertenties vanaf de zestiger jaren en geeft in onderstaande indrukwekkende lezing aan hoe het beeld van vrouwen in media wordt misvormd. Nieuwe en oude media doen eigenlijk hetzelfde maar ik vond dit scary verhaal toch fascinerend voor Marketingfacts lezers. Zouden deze trends in Nederland ook gelden?

De lezing bestaat uit 4 delen, ik heb ook de Dove advertentie en ‘the making of’ daarvan erbij gezet. Ik moet zeggen dat het feit dat ik een dochter heb me opeens veel geïnteresseerder heeft gemaakt…

Trendwatcher & Presentator. Momenteel CEO van http://innovader.nl wat video platform http://yubby.com creerde en http://leafplan.nl the connected car.. Voorheen partner Interimic, Venture Partner, directeur mediaplaza.nl en oprichter http://cyco.com, een software bedrijf wat technisch document management maakt met 100 mensen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Carlinda

    DanielIt hides complexity with abasotctirns, and distributes risk. It’s just easier to think about a steel-making corporation than it is to think about a set of individuals, operating in their capacity as steel-makers.


    12 juli 2016 om 01:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!