De iPad bezitter is een prachtig doelwit voor adverteerders

29 september 2010, 06:39

Nee, die kop hebben we hier niet zelf bedacht, het blijkt uit onderzoek van Nielsen. De iPad bezitter vertoont, aldus Nielsen, namelijk een aantal kenmerken die prachtig overeenkomen met de potentiële doelstellingen van het merendeel van de adverteerders. Nielsen deed onderzoek naar The Connected Device en betrok daar natuurlijk de iPad in. We wisten al dat de iPad bezitter hoogopgeleid en rijk was, nu komen er nog een aantal kenmerken bij die adverteerders zouden moeten doen watertanden. iPad bezitters blijken ‘highly receptive to advertising’. Via: MC.

De bezitters van een iPad zijn ontvankelijker voor advertising dan de bezitters van andere devices als pc’s of laptops. Van de iPad bezitters zegt 39 procent de advertenties op het device nieuw en interessant te vinden, vergeleken met 19 procent van de andere device-gebruikers. Van de iPad bezitters zegt 46 procent de interactiviteit van de advertenties op de iPad leuk te vinden tegen 27 procent van de andere device-gebruikers. “Perhaps most important to advertisers, iPad owners are also the most likely to have made a purchase as a result of seeing an ad on their connected device,” schrijft Nielsen.

De iPad is natuurlijk nieuw en de komende tijd zullen er nog vele multitouch, connected devices het levenslicht zien. De vraag is of de ontvankelijkheid voor advertising die iPad bezitters kennelijk hebben komt omdat het allemaal marketeers, early adopters en tech-geeks zijn die sowieso meer geïnteresseerd zijn in alles wat afwijkt of van commerciele waarde is, of dat het écht zo is dat de iPad een beleving en een umfeld van “kopen” en ontvankelijkheid voor advertising creert. Ook voor de gewone mens, zullen we maar zeggen.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!