comScore: 17,7 procent online Nederlanders bezoekt Twitter

12 augustus 2010, 07:33

Met dit artikel nog vers in het geheugen: onderzoek van comScore wijst uit: in juni 2010 bezochten ongeveer 93 miljoen internetgebruikers Twitter.com, dat is een groei van 109 procent met het jaar daarvoor. Uit het wereldwijde onderzoek blijkt, dat Indonesië tekent voor de hoogste penetratie met 20,8 procent, gevolgd door Brazilie en Venezuela. Nederland staat met dit onderzoek op de vierde plaats met 17,7 procent. Belangrijk om hierbij op te merken: het gebruik via Twitterdiensten als TweetDeck is niet meegeteld in het onderzoek (tip via: @erwinboogert).

Graham Mudd, comScore vice president search & media analyseert in het persbericht:

“Today nearly 3 out of 4 global Internet users access social networking sites each month, making it one of the most ubiquitous activities across the web. As more users around the world have become acquainted with connecting and expressing themselves through social media, it has created an environment where new media like Twitter can emerge globally in a relatively short period of time.”

Mobile

Het gebruik van Twitter op mobiel neemt een grote vlucht, met name in de VS waar de smartphonemarkt al een heel eind op weg is richting mainstream. Ook de Engelsen gebruiken hun smartphone stevig om te twitteren; in vergelijking met deze twee landen loopt Europa een aardig eindje achter. Mudd van comScore analyseert:

“For applications such as Twitter that function as an instantaneous broadcast medium, the mobile device represents the ideal platform to engage with this content anytime and anyplace. The advanced web browsing features of smartphones enable this behavior, making it likely to accelerate as these devices gain continued adoption. While desktop-based Internet usage is still king, mobile web usage is surging on a global scale placing applications like Twitter at the forefront of that paradigm shift.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    mgvandenbroek

    @ clipit: Sterk 😉


    13 augustus 2010 om 04:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!