TEDtalk Tuesdays: Stap uit je kudde

27 juli 2010, 12:30

Gisteren verwees Matthijs naar een TED-talk van Julian Assange over zijn website Wikileaks. In dezelfde week sprak ook Ethan Zuckerman, die ik voorheen alleen kende als supersnelle live blogger tijdens TED-congressen. Zijn talk over “kuddes” leek mij perfect om aan de M!-lezers te tonen:

Waarom kijken?

Zuckerman kijkt op een verfrissende manier naar social media. We roepen allemaal wel hoe mooi het is om verbonden te zijn met -potentieel- de hele wereld, maar toch begeven we ons vaak in dezelfde kringen als altijd. Als je zo kijkt naar de community van Marketingfacts lezers, zou je kunnen zeggen dat dat ook een kudde is. Een gezellige kudde, dat wel. Maar als je echt iets anders wilt bedenken dan je marketing vakbroeders, zou je hier dus niet moeten zijn. Ga eens online buurten bij een andere kudde, kijken wel inzichten je daar krijgt!

Persoonlijke noot van Jim

Deze talk is opgenomen tijdens TED Global, twee weken geleden in Oxford. Ik ben daar niet naartoe geweest maar heb met zo’n 160 TED fans live mee kunnen kijken vanuit BoomChicago. Het was een geweldige ervaring om TED op die manier mee te maken. Ook weer veel ideeën opgedaan voor de organisatie van TEDxAmsterdam dit jaar op 30 november in de Stadsschouwburg.

Jim Stolze is een pionier en consultant op het gebied van digitale transformatie. Hij werd vooral bekend als de drijvende kracht achter de TEDx-conferenties in Europa en het Midden Oosten. Bij RTLZ is hij wekelijks te zien als innovatie-deskundige in het televisieprogramma Toekomstmakers. Sinds 2017 staat Jim Stolze aan het hoofd van Aigency, een platform voor artificial intelligence. Met een jong team op het Amsterdam Science Park opereert Aigency als een 'broker' tussen vragen van multinationals (data) en studenten / startups (algoritmes).

Categorie
Tags

1 Reactie

    remco1973

    Super story… I want to help!


    27 juli 2010 om 14:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!