T-Mobile gestart met verkoop via Twitter

9 februari 2010, 10:07

T-Mobile start vandaag met twee Twitter kanalen voor service en verkoop. Via T-Mobile_Webcare reageert het T-Mobile webcare team op vragen, klachten en problemen van klanten. Het verkoopkanaal T-Mobile_Shop is vooral bedoeld om consumenten te informeren over nieuwe diensten, mobiele telefoons en T-Mobile aanbiedingen. Alexander Hamel, Directeur Klantenservice bij T-Mobile:

‘In navolging van het succes van ons online klantenforum, is het inzetten van Twitter voor ons een logische stap. Twitter is laagdrempelig en biedt klanten en consumenten de mogelijkheid tot direct contact. Zo kan het webcare team snel vragen over onze dienstverlening en producten beantwoorden of iets voor je uitzoeken. Tegelijkertijd kunnen consumenten elkaar op deze manier verder helpen. Uit ervaring met het online forum verwachten wij dat ook dit de relatie die wij hebben met onze klanten ten goede komt.’

Het verkoopkanaal staat nu op 4 tweets, het is allemaal nog redelijk pril.

Bram Fasseur
Product Leader bij Fast Forward Thinking

Categorie
Tags

4 Reacties

    timan@trebel.nl

    Ik vind het feit dat ze een webcare team hebben opgezet eigenlijk spectaculairder dan dat ze via Twitter willen verkopen. Deed Telfort ook al niet enige tijd aan verkoop via Twitter?

    Verkoop via Twitter is erg ‘wij zijn een bedrijf en gebruiken Twitter als nieuw advertentiekanaal’. Het webcare team gaat in gesprek met mensen en is een veel beter voorbeeld van het goed inzetten van social media.


    9 februari 2010 om 11:33
    Victor

    De eerste taken van het webcare team; @dijkshoorn en @kluun schade herstellen.


    9 februari 2010 om 12:01
    Jordy

    OK wat gaaf! Maar ik heb nog steeds niets aan de dienst. T-Mobile heeft namelijk erg slechte dekking op de iPhone 3gs en aangezien ik alleen via de iPhone twitter..


    9 februari 2010 om 14:11
    Oli4b

    Is het nou zo bijzonder dat zij nu al twitter gebruiken of is het schandalig dat ze er nu pas mee komen. Ik denk zelf het laatste als ik alle flames over T-Mobile in ogenschouw neem.


    9 februari 2010 om 14:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!