Oscar Diele nieuwe CMO Spil Games

14 april 2009, 05:57

{title}Oscar Diele (ex-TomTom, ex-Marktplaats) wordt per 01 mei CMO bij Spil Games (zie ook: ‘Spil Games wereldwijd nummer 1 in casual games’). In deze functie, zo meldt het persbericht van vanmorgen, zal Diele leiding geven aan de teams die de content verzorgen en de portals beheren en heeft hij de eindverantwoordelijkheid voor alle marketingactiviteiten voor de consument.

‘Zijn schat aan ervaring in innoverende markten en zijn brede kennis van (online) marketing maken Oscar Diele de beste man om leiding te geven aan onze nieuwe content en marketinginitiatieven,’ zegt Peter Driessen, CEO van SPIL GAMES in het persbericht. Diele zelf heeft er zin in bij SPIL: ‘Ik ben zeer onder de indruk van de manier waarop dit Nederlandse bedrijf zo snel de grootste aanbieder van online games ter wereld is geworden. De aanpak om de games via verschillende portals aan verschillende doelgroepen aan te bieden, vormt absoluut de basis van dit succes.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    venturo

    Een mooie move? Zou het werkelijk? Een prachtig navigatie bedrijf verlaten voor een -met alle respect- spelletjes in- en verkoopcentrale? Opvallend dat er geen reactie van TomTom is, ook niet in de ‘pressroom’ op de site.


    14 april 2009 om 10:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!