Blueshots TV: Waarom levert Twitter meer op dan blogs?

20 maart 2009, 05:08

Op verzoek van Marco Derksen vanaf deze week met enige regelmaat een persoonlijke keuze uit het aanbod van Blueshots TV. Mijn naam is Ronnie Overgoor en ik ben oprichter van Blue Shots TV, het online TV station voor professionals uit de wereld van marketing, media en internet. Op dit moment maken we een vijftal 2-wekelijkse talkshows over zaken als innovatie, vrouwelijke ondenemers, creativiteit, ondernemerschap en internet.

Deze keer een speciale aflevering van het programma Gurus; de talkshow van Boris Veldhuijzen van Zanten, internetondernemer en organisator van The Next Web. Normaal presenteert hij dit programma, maar bij de opnames eergisteren bleek plotsklaps zijn tweede gast niet op te komen dagen, productiefoutje onze kant. Boris had het eerste gesprek met Fransisco van Jole, internetjournalist en na afloop meld ik ‘t praktische probleem van de ontbrekende gast. Waarop Fransisco van Jole spontaan zei: ‘Boris, kom op, omruilen van plek, ik ga jou interviewen….over Twitter’. Het resulaat is een erg interessant gesprek zoals ik ze op Blue Shots TV graag maak. Gesprekken met professionals die weten waar ze het over hebben, in plaats van journalisten die ‘van buiten’ ergens over praten of schrijven.

Twitter pro’s @boris en @2525 in een gesprek over waarom Twitter zo interessant is, de importantie van de feedback die je krijgt binnen sociale netwerken en over het businessmodel;

Boris: Aan Twitter geld verdienen is enorm makkelijk, da’s geen uitdaging! Een businessmodel verzinnen bij een succesvolle service is vele malen eenvoudiger dan andersom.

Ook legt Boris uit waarom er geen Nederlandse variant komt van Twitter en komen ze beiden tot de conclusie:

‘Twitter is een protocol en het komt nooit voor dat een protocol van een bedrijf is. Daarom is het zo’n unieke situatie.’

Programma’s volgen van Blue Shots kan via e-Mail, RSS, iTunes, of via Twitter.

Tot slot een mooi stuk beroepsdeformatie van, radioman, Francisco van Jole bij de afsluiting van het gesprek: U hoorde een interview met….en zag dat ook…met Boris Veldhuijzen van Zanten 😉

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

5 Reacties

    media

    Welkom op Marketingfacts Ronnie en ik zie uit naar je persoonlijke selectie. Deze is alvast helemaal top en ik sluit me bij je aan dat ik nog maar weinig echt inhoudelijke artikelen over Twitter heb gezien in de Nederlandse media; dit interview is top!


    20 maart 2009 om 05:23
    Lucas

    Raar stuk rond minuut 11:30. Over @-replies. Had wel verwacht dat Boris en Fransisco wisten hoe Twitter in elkaar steekt.


    20 maart 2009 om 12:35
    Francisco van Jole

    Rond 11:30 ontstaat er enige verwarring omdat Boris zegt dat je alle replies van je followers ziet en ik stel dat je alleen de replies ziet van followers gericht aan mensen die je zelf ook volgt. Het klopt allebei, je kunt namelijk onder settings -> notices kiezen of je alle replies wilt of alleen die binnen je eigen following.

    Probleem is een beetje dat de optie verborgen zit op een plek waar veel gebruikers na de eerste keer instellen niet meer komen en deze daarom makkelijk vergeten wordt.


    21 maart 2009 om 10:13
    Peter

    Wat een gekissebis zeg 😉


    15 oktober 2009 om 07:37

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!