Nieuwe 10 Minuten podcast :: Effectmeting

4 februari 2009, 09:30

10 Minuten :: Innovation Graveyard“Wat doet het voor mijn merk?”. Hier geven veel rapportages van online campagnes geen antwoord op. Deze nieuwe 10 Minuten podcast van Dirk Johan Klanker en Jeroen de Bakker op het gebied van merken, media & technologie gaat in op het meten van effectiviteit.

Aan de orde komen onderwerpen als kwantitatief meten, reclame-effecten zoals die bij traditionele campagnes worden gemeten en de rol van gevestigde onderzoeksbureaus en snelgroeiende partijen als MatrixLab. Veel luisterplezier & het vernijn zit in de staart van deze 10 Minuten.

Beluister de ‘10 Minuten :: Effectmeting’-podcast hier

Eerdere uitzendingen van de 10 Minuten podcast zijn:

I am a brand lover and marketing pioneer, at the nexus of creativity, business transformation and technology. For 20 years, I advised top-tier European companies on branding, disruptive business planning, go-to-market, growth strategy, PR, e-commerce, technology and startup culture. I co-founded and managed several upstarts and actively contribute to the rise of startups as an angel investor in tomorrow's economy. My last job was managing director Product & Growth audio at Talpa Network. Currently I combine a my role as managing partner of audio agency Airborne with being a board advisor at several innovative and creative companies. I started my career in advertising and in 1997 I co-founded Qi, the most successful digital branding agency in the Netherlands at the time. After 7 years we sold the company and I became managing director and director strategy & innovation at TBWA\​ Amsterdam. In 2010 I launched Lab1111, a creative company that develops digital communication products. One of our innovative initiatives became a separate company funded by SHIFT Invest, an impact investment company initiated by Rabobank, the World Wide Fund for Nature, Delft University of Technology, Wageningen University & Research Centre and Menzis. Over the years I have received numerous awards for creativity, innovation and effectiveness for international clients. In 2013 and 2019 I was mentioned as one of the best marketeers in the Netherlands, while in 2010, I received a Coq d'Honneur award from the Society of Advertising for my continuous efforts in spreading the digital word.

Categorie
Tags

1 Reactie

    CoenKempen

    Interessant onderwerp en het raakt de kern. Graag wil ik ons inzicht delen mbt de mogelijkheden van online tracking onderzoek.

    Het opstellen en analyseren van contactgroepen op basis van herkenningsvragen of contactkanssoftware is een methodiek die mbt online campagnes een stuk nauwkeuriger kan. Hierin blijven enkele traditionele onderzoeksbureaus achter. Echter onze ervaring leert dat het gebruik van cookies ook niet de heilige graal (lees: onbetrouwbaar) is voor dergelijke effectmetingen.

    Voor het bepalen van de (optimale) contactfrequentie van respondenten met de online uitingen zet MeMo² meetpixels in die niet afhankelijk zijn van cookie informatie. Deze technologie geeft ons een valide en completer overzicht van de online reclame-effectiviteit. Onderzoek obv cookies wordt onbruikbaar bij het wissen van de cookie-informatie -op maandelijkse basis wist een aanzienlijk deel van de internetgebruikers hun cookies- en daardoor ontstaat een onvolledig en incorrect beeld van de feitelijke reclame-effectiviteit.


    5 februari 2009 om 12:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!