Sony tovert Miami om in Foam City

15 april 2008, 09:32

Na het Bravia geweld met stuiterende ballen, Paint en tot slot Play-doh heeft Sony een reputatie opgebouwd in spraakmakende commercials.

Dit keer in dezelfde lijn een commercial voor de Sony’s digitale camera’s, waarbij Miami wordt omgetoverd in Foam City.

Zoals gebruikelijk weer wat spraakmakende details over de gehele shoot:

  • De grootste schuimmachine ter wereld werd dus ingezet
  • 1.000 liter water was nodig voor 2.000.000 liter schuim per minuut
  • Een olympisch stadion zou in 24 seconden gevuld zijn met deze machines
  • In totaal werd 460 liter schuim gebruikt
  • de hoeveelheid film die gebruikt wordt voor de complete shoot is goed voor 16 uur film en dat voor een commercial van 90 seconden

Na het bedekken van de straten en gebouwen met liters verf kwam een discussie los over de milieubelasting van de commercial. Dit keer heeft Sony in het persbericht een forse alinea opgenomen over de maatregelen die genomen zijn om het milieu te ontlasten.

Advertising agency Fallon London weet opnieuw de nodig buzz te creëren. Flickr, YouTube, Technorati èn Twitter zijn inmiddels voorzien van een aardig laagje ‘Sony schuim’.

Kan aan mij liggen, maar dacht even met een ‘making of’ te maken hebben, maar ‘t was toch de commercial zelf. Mooi om de wat dromerige muziek weer terug te zien in deze commercial. Eigenlijk is de commercial al geslaagd met zoveel online aandacht. Benieuwd wat jullie er van vinden.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Jeroen

    Leuk, maar het begint nu wel een beetje uitgekauwd te worden. Ik zie de brainstormsessies bij Sony nu al voor me. “Wat doen we stuiterballen? Nee hebben we al gedaan, doe maar schuim ofzo”


    15 april 2008 om 10:34
    Peter Werkman

    Origineel of niet bij mij werkt het. Knap hoe ze het ‘kind in de ballenbak’ kunnen opwekken gevoel bij deze commercial. I wanna play!


    15 april 2008 om 14:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!