Marketingfacts.nl op Plugg.eu in Brussel

18 maart 2008, 21:31

Marketingfacts.nl op Plugg.eu in BrusselMorgen, 19 maart 2008, vindt het Plugg.eu congres plaats in Brussel. Plugg is een nieuw eendaags congres met een focus op Europese start-ups in de web & mobile 2.0 wereld. Eduard Blacquière en Ton Wesseling zullen namens marketingfacts.nl in Brussel aanwezig zijn en tijdens het congres samenvattingen geven van de lezingen, panel discussies en start-up competitie. Gebruik de comments functie voor interactie of twitter voor rechtstreeks contact met Eduard of Ton.

Ton Wesseling
Conversion optimization & experimentation specialist bij @ Ton Wesseling

Ik begon met het bouwen van websites in de jaren 90, werd een webanalist & conversie verbeteraar in 2002, begon met A/B-testen in 2004 en werd een CRO freelancer in 2006. Sinds 2006 heb ik meer dan 50 organisaties geholpen met hun conversie optimalisatie werk en uitdagingen. Mijn ervaring strekt zich uit van travel tot retail en van uitgevers tot overheidsorganisaties. Ik heb gewerkt met lokale en internationale klanten, met het MKB en met grote organisaties. In de loop der jaren ben ik conversiebureaus (o.a. Online Dialogue), conversie gerelateerde websites (o.a. Webanalisten.nl) en tools (o.a. ABtestguide), conversietrainingen (o.a. A/B-testing mastery course) en conversie evenementen (o.a. Conversion Hotel en de Experimentation Culture Awards) gestart. Mijn grootste liefde voor het conversie- en experimenteerwerk is echter nooit veranderd in iets anders dan het werk zelf (en anderen er enthousiast over maken). Deze mentaliteit weerhoudt me er ook van om als conversieprofessor te eindigen die al meer dan 10 jaar niet het eigenlijke CRO-werk meer heeft gedaan...

Categorie
Tags

3 Reacties

    wesseling

    Er komt een heel rijtje Nederlanders en zoals eerder op twitter gedaan wil ik graag iedereen van de onderstaande club oproepen om gezamenlijk na afloop een hapje te gaan eten!

    Wil je niet gemist worden: email mij even je contactgegevens, zodat ik na afloop van het congres kan zorgen dat je weet waar we heen gaan.


    18 maart 2008 om 21:41
    wesseling

    Wat ik nog wel een punt vind om mee te geven aan congres bezoekers in het algemeen is hoe ik zelf zorg dat ik meerwaarde haal uit dit soort bijeenkomsten. Vooraf schrijf ik voor mezelf op papier altijd 3 doelen die ik die dag wil vervullen. Gedurende het congres heb ik deze doelen in mijn achterhoofd en handel daar naar. Dit zorgt, in ieder geval bij mij, ervoor dat ik actief en alert blijf en niet halverwege onderuit gezakt alles over me heen laat komen en na afloop denk, had ik maar dit of had ik maar dat…

    Mijn 3 doelen voor Plugg.eu

    – Sfeer van de Belgische internet scene proeven. Hoewel een Europees tintje zal het gros van het bezoek gelieerd zijn aan de belgische internet marketing blog wereld. In Nederland is deze wereld mij goed bekend, in Belgie minder. Waar is men mee bezig, wie is wie en wat doet men, zijn voor mij, business wise, interessante vragen om beantwoord te hebben.

    – Startup overview & inspiratie: welke ideeen zijn hot volgens het publiek en welke niet. Waar is de afgelopen tijd hard aan gewerkt en waarom niet eerder of later. Dit om een betere feeling te krijgen bij eigen initiatieven.

    – Netwerk: leren kennen van nieuwe personen met een focus op uitgevers en venture capital in Belgie. Voor mijzelf, de meest interessante doelgroep (al scannend door de gastenlijst)

    Meteen ook duidelijk waarom ik tijdens de lezingen tijd heb om te bloggen en te twitteren over de inhoud die ik hoor. Die hoef ik niet perse op te slaan 😉


    18 maart 2008 om 21:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!