Paul Molenaar verlaat Sanoma Uitgevers

28 november 2007, 12:59

Vanmiddag maakte Paul Molenaar officieel bekend dat hij, vanwege privé omstandigheden, zijn functies bij Sanoma Uitgevers met ingang van 1 maart 2008 neerlegt.

Molenaar trad in november 2006 aan als COO Online & Media Innovatie bij Sanoma Uitgevers. Een functie die hij bekleedt naast zijn functie als CEO van dochteronderneming ilse media. In deze functies is Molenaar mede verantwoordelijk voor de realisatie van de strategie en het versterken van de online business van het mediaconcern.

“Beide bedrijven liggen me na aan het hart. Bovendien ligt het niet in mijn aard om klussen voortijdig op te zeggen. Om deze redenen valt de beslissing me zeer zwaar”, aldus Molenaar over zijn besluit: “Ik wil ook duidelijk uitgesproken hebben dat dit geen verband houdt met de koers van het bedrijf: Sanoma Uitgevers is met alle online activiteiten beter dan wie dan ook gepositioneerd in de Nederlandse markt. Onze collega-uitgeverijen hebben in een heleboel opzichten het nakijken, en dat blijft ook de komende jaren het geval. Het is alleen dat ik op dit moment een andere keuze moet maken – enorm spijtig. Gelukkig zijn er zowel binnen ilse media als binnen de online organisatie in Hoofddorp getalenteerde medewerkers nu gefocust met de uitbouw van onze activiteiten bezig, op basis van een heldere, kansrijke strategie.”

CEO Dick Molman: “Ik betreur deze beslissing van Paul zeer, vooral omdat we als nieuw directieteam bij Sanoma Uitgevers nog maar zo kort, maar wel krachtig een nieuwe koers hadden uitgezet. Aan de andere kant begrijp en respecteer ik dit besluit van Paul.”

Voor beide functies wordt inmiddels opvolging gezocht.

Paul, bedankt voor je support vanuit ilse media (en later vanuit Sanoma) voor Marketingfacts. Wat je ook gaat doen, heel veel succes en vooral ook heel veel plezier. Wij komen elkaar ongetwijfeld wel weer tegen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Mark de Kock

    Paul. jammer voor Sanoma maar begrijpelijk gezien de prioriteiten


    28 november 2007 om 13:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!