Dell en Yahoo! lanceren sites om te luisteren naar gebruikers

       @marcoderksen    7514 x bekeken



Dell, regelmatig bekritiseert in de blogosfeer, heeft naast de weblog direct2dell.com twee nieuwe instrumenten gelanceerd om te luisteren naar de feedback van klanten. De eerste betreft Dell IdeaStorm, een combinatie van een forum en Digg.com. Suggesties van gebruikers die de meeste stemmen krijgen komen automatisch boven aan de lijst te staan. Dell selecteert de meest populaire suggesties en houdt de gebruikers via het forum op de hoogte. Het tweede instrument betreft Upload Your Videos als onderdeel van StudioDell. Hier kunnen gebruikers hun eigen video testimonials achter laten (via: Jeremiah Owyang).

Ook Yahoo! heeft een nieuw platform gelanceerd waarop gebruikers kritiek kunnen achterlaten op de producten van het internetbedrijf. De bijdragen op het Yahoo! Suggestion Board worden vervolgens door andere gebruikers beoordeeld. Evenals Dell IdeaStorm is het Yahoo! Suggestion Board gebaseerd op een systeem vergelijkbaar met Digg.com (via: NU.nl).

Who’s next?

0

Gepost in: Online PR & Branding, Customer service , Nieuws

2 Reacties

Goed iniatief! Een voorbeeld voor (alle) andere merken wat mij betreft.

geplaatst op om 12:00 uur

Kijk, zij snappen 't. Hoop wel dat ze alles na de feedback ook goed hebben ingericht. Bedoeling is wel dat je er iets mee gaat doen... Zou toch vervelend zijn dat jij niet voldoet aan de wensen van je gebruikers en dat je concurrent hiermee wel aan de haal gaat....

Mocht het publiek je nu nog te veel afschrikken: dit is ook ideaal om als feedback tool in te zetten voor je bestaande klanten of het verkrijgen van input vanuit je medewerkers (mits beiden aanzienlijk in aantal zijn). Dit Franse bedrijf: http://www.feedback20.com/en/ timmert al een tijdje met hun eigen Digg variant aan de weg (o.a. op http://feedback.exalead.com). Voor de meer creatieven: gebruik zelf het open source programma http://www.pligg.com en start morgen!

geplaatst op om 22:55 uur

Plaats een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

  • Maximaal 5000 karakters. Basis HTML tags zoals <a> zijn toegestaan.

  • Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.