Skoeps op Tien!

16 december 2006, 09:55

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe het gaat met het in oktober gelanceerde Skoeps.nl. Vooralsnog weinig skoeps lijkt het (of heb ik die wellicht gemist?) en lage noteringen in resp. Alexa, Social Meter en Blog Juice (Erno nog dank voor al die handige tools).

Desondanks krijgt de user generated nieuwssite Skoeps een eigen nachtprogramma op de 24-uurs zender van John de Mol, Tien! Het programma zal de titel Nox meekrijgen en zal worden geproduceerd door het bedrijf achter 6Pack.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

11 Reacties

    rxbbx

    Geduld is een schone zaak… oktober is nog vers.. daarnaast zijn de tools niet echt geschikt vind ik om NL sites te checken.. de site en concept zien er goed uit. Wellicht meer succes in 2007. Gewoon afwachten, alles kan zo snel gaan tegenwoordig. Maar ze moeten zich in ieder geval meer gaan richten op linkbuilding en optimalisering lijkt me. Ze hebben niets. Een gemiddeld blogje scoort idd beter. Wellicht dat jullie post ze weer wat omhoog boost.


    16 december 2006 om 13:42
    media

    Helemaal gelijk Rob; bovenstaande was ook niet bedoeld als kritiek op Skoeps alleen maar mijn constatering dat het nu nog niet echt een succesnummer is.


    16 december 2006 om 14:03
    arjanintveld

    @Marco: zou ik niet direct zeggen. Ik had toevallig deze week een kort onderhoud met iemand van Skoeps…ze zijn met leuke dingen bezig en hebben zo af en toe een aardige Skoep te pakken. Misschien moeten ze daar wel meer mee naar buiten treden. Ik zie er op MF te weinig nieuws over, terwijl de case interessant genoeg is om te volgen.

    Wellicht dat iemand van Skoeps reageert?


    16 december 2006 om 15:13
    media

    @Arjan: kun je iets meer zeggen over die skoeps want die zijn dan blijkbaar niet doorgedrongen tot de weblogs en fora.


    16 december 2006 om 15:29
    media

    @Femke, Arjan: dank voor deze aanvulling; het zijn zeker skoeps. Maar dan sluit ik me inderdaad aan bij de reactie van Rob en zullen ze toch echt eens moeten werken aan hun social ranking. Nog maar weinig blogs en fora linken naar skoeps. Waarom is dat en hoe kan je dat stimuleren (denk ook aan linkstrategieen zoals New York Times en YouTube). Gaat vast goedkomen!


    17 december 2006 om 13:00
    media

    @Arjan: Femke Jansen van Skoeps heeft hierboven toch gereageerd of bedoel je iets anders?

    Is overigens een mooi voorbeeld dat je laat zien in de link Arjan. Op 8 december geplaatst en slechts 205 views en 1 reactie. En dat voor een foto van Sander Lantinga, Gerard Ekdom en Giel Beelen.


    17 december 2006 om 20:34
    arjanintveld

    Terwijl ik vermoed dat dit een grootse actie zou moeten zijn. De Hogeschool van Utrecht (waar Skoeps journalistiek studenten vandaan haalt) is sponsor van Serious Request. Misschien heeft het daar iets mee te maken?


    17 december 2006 om 20:39
    Petra de Boevere

    Ik heb een paar filmpjes geuploaded bij skoeps, maar het regeltje in de voorwaarden dat ik daarmee het copyright verlies op mijn zelfgemaakt materiaal staat me niet aan.

    Ook overtreed ik hun regels als ik hetzelfde filmpje op mijn weblogs plaats, wat ik overigens wel doe.

    Als de voorwaarden worden aangepast zal er waarschijnlijk meer geskoept worden (in ieder geval door mij).


    18 december 2006 om 12:20
    arjanintveld

    Ik zie nu dat op de site van 3FM een link staat naar Skoeps, zodat luisteraars hun eigen beeldmateriaal kunnen insturen.


    20 december 2006 om 16:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!