Volkskrant gaat narrowcasten in taxi’s

4 oktober 2006, 04:50

Onder de naam GO TV starten de Volkskrant, KPN en Faster Media in december met het uitzenden van televisie in 200 taxi’s. Vanaf de achterbank kunnen passagiers een keuze maken uit één van de drie beschikbare kanalen; Go Report met luchtige reportages en Go News met korte nieuwsberichten beiden verzorgt door de Volkskrant of Go Out met actuele culturele en culinaire nieuwsberichten en uitgaangstips verzorgt door uitgeverij NL Unlimited.

Op dit moment stelt GO TV een bereik te hebben van 130.000 passagiers en in 2008 zelfs 2 miljoen. 40% zijn zakelijk passagiers, 35% uitgaanspubliek en 25% senioren. De factsheet met meer details voor adverteerders was op dit moment nog niet online beschikbaar.

GO TV is overigens niet het narrowcasting initiatief in taxi’s. Wannahaves startte een jaar geleden in samenwerking met SqreenTV met CabTV. Deze samenwerking is inmiddels stopgezet. SqreenTV gaat zelfstandig verder en beschikt in december over 275 taxi’s.

Bron: Emerce

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Het was een draak van een URL Hans (inmiddels aangepast) maar het is een mooi artikel over narrowcasting dat je hebt geschreven. Zou aardig zijn om dit te updaten met de meest recente informatie waar Erik naar verwijst!


    4 oktober 2006 om 16:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!