Welke boeken neem jij mee op vakantie?

27 juni 2006, 20:44

Nog een paar weken en dan vertrek ik voor 3 weken naar Toscane. Eindelijk weer eens tijd om een aantal boeken te lezen die al maanden op mijn lijstje staan. Dit jaar gaan in ieder geval mee:

  • De Uitgever aan het woord van Theo Huibers en Cathelijn Timmers (beiden KPMG) over de veranderingen en toekomstverwachtingen in de Nederlandse uitgeefwereld.

  • Multimediasynergie in reclamecampagnes van Fred Bonner (SWOCC) over de effecten van multimediacampagnes, hoe je deze kunt meten en welke vuistregels je kunt hanteren om het beste resultaat met een multimediale campagne te bereiken.

  • De Gelukswinkel van Paul Postma en Maurits Bruel over het binden en boeien van klanten.

  • The Long Tail van Chris Anderson. Ik kreeg zojuist een bericht van Amazon dat het boek inmiddels onderweg is dus ik verwacht het binnen een paar dagen in huis te hebben.

  • Van massamerk naar mensmerk van Erwin van Lun over merken in een veranderende mediacontext. Dit boek had ik natuurlijk al veel eerder moeten lezen maar was er nog niet aan toegekomen (sorry Erwin).

Wie zelf nog boeken voor de vakantie zoekt kan ik aanraden Wisseling van de macht, Naked Conversations, The Wisdom of Crowds, Communities Dominate Brands en mijn absolute favoriet van vorig jaar Der Schwarm.

Iemand nog tips voor boeken die ik absoluut moet meenemen dit jaar (en nog kan bestellen voor vertrek)?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie

17 Reacties

    Peter Luit

    Ik zou het ‘Mediafeitenboekje 2006’ van Carat nog meenemen. Lekker compact en boordevol informatie……


    28 juni 2006 om 03:46
    pvoogt

    Inderdaad Christ, vakantie = ontspanning. Dus ook gewoon de colums van Youp en Mart en een lekkere thriller van 400 pagina’s voor aan het zwembad.


    28 juni 2006 om 05:43
    loket

    Na jouw vakantie verwachten we natuurlijk wel uitgebreide samenvattingen en doorwrochte analyses 😉


    28 juni 2006 om 06:00
    Frankvdk

    Hoi Marco, ik vroeg me af welke boeken jij ECHT kan aanraden in het genre (online) marketing (Ben trouwens gister begonnen in Van massamerk naar mensmerk…)


    28 juni 2006 om 06:05
    Habbekrats

    Laat al die prutsboeken van kakatoe-consultants liggen en kom tot bezinning.


    28 juni 2006 om 06:07
    henkjan

    @ Habbkrats

    Helemaal mee eens. Lees je eigen verhaal.


    28 juni 2006 om 06:30
    Lisette

    zo, De Zwerm (NL vertaling van Der Schwarm)) is vast besteld, zometeen ook nog wat vakliteratuur in de vorm van Naked Conversations en Cluetrain Manifesto bestellen. Met de 3 boeken die ik al had liggen, kom ik zo aan niets anders meer toe! 😉

    Maar toch bedankt voor de leestips, kom ik er op vakantie niet aan toe, dan wel in het OV.


    28 juni 2006 om 06:32
    ErwinVanLun

    Vakantie is ook genieten he! Beetje bijkomen. Uitslapen, beetje slenteren. Roseetje hier. Roseetje daar. Beetje met de kids spelen. Maar als je dan toch een boek meeneemt, uiteraard een goede keuze :-). Veel plezier!


    28 juni 2006 om 07:01
    Niels

    Het HU.MAN Holidays #4 vakantie Doeboek is mijn tip voor deze zomer!


    28 juni 2006 om 10:18
    Bertil Snel

    Boeken lezen is ontzettend 2001 – waarom niet lekker achterover liggen met je ogen dicht en luister naar je boek op een iPod? 🙂 Vanalles te downloaden op http://www.audible.com

    Aanraders, je kan ze gelijk downloaden:

    Stumbling on Happiness – Daniel Gilbert * inzicht in hoe je brein werkt en waarom wij zo slecht zijn in het voorspellen wat ons gelukkig maakt

    Field Notes from a Catastrophe – Elizabeth Kolbert * we gaan er aan!!

    Permission Marketing – Seth Godin * bekend van de 121 sessie, door Seth zelf voorgelezen

    The Tipping Point – Malcolm Gladwell * Malcolm is erg goed, ook zijn boek Blink! is de moeite waard.

    als laatste:

    Guns, Germs, and Steel: The Fates of Human Societies – Jared Diamond * leuke inzichten waarom sommige societies groot werden en anderen verdwenen zijn.

    Goede vakantie gewest!


    28 juni 2006 om 11:52
    Fred Zelders

    Marco,

    Vakantie is er even HELEMAAL uit.

    Wat jij nu mee neemt om te lezen werkt daar niet aan mee. In tegendeel zelfs.

    Je kunt je nog bedenken!

    Ik zou het zeker doen als ik jou was. (Dat bedenken bedoel ik)


    28 juni 2006 om 14:53
    evroekel

    Eh… Marco ga je ook echt vakantie houden!? Wat dat betreft geef ik Fred niet ongelijk.

    Gezien deze posting en het feit dat je wellicht nu ook internet op vakantie hebt, voorspel ik elke 3 dagen een boekreview van onze ‘vakantie houdende’ capo dei tutti capi 😉


    28 juni 2006 om 15:11
    media

    Geweldig, je gaat een dag op pad en komt ’s avonds thuis en vind daar een boekenlijst waar ik de komende vakanties mee kan vullen. Dank voor alle suggesties (en maak je maar geen zorgen dat ik me niet ontspan tijdens mijn vakantie 😉


    28 juni 2006 om 18:36
    nart wielaard

    één boek mag niet ontbreken:

    WAKKER WORDEN! hoe je dagelijks wordt belazerd en gemanipuleerd

    Ik ben als auteur wel een tikje vooringenomen, vrees ik 😉


    29 juni 2006 om 17:26
    Catharina

    Alvast een fijne vakantie, doe lekker waar je zin in hebt en tot de volgende blog kermis.


    3 juli 2006 om 07:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!