PICNIC06 krijgt invulling

15 juni 2006, 18:45

De Cross Media Week Foundation presenteert vandaag het programma en de deelnemers van PICNIC ‘06, de officiële naam van de Cross Media Week. PICNIC ‘06 is Amsterdam’s nieuwe jaarlijkse evenement gericht op creatieve toepassingen binnen cross media content en -technologie, speciaal op het gebied van entertainment en communicatie. PICNIC ‘06 vindt plaats van 26 tot 30 september in de Westergasfabriek, de culturele locatie bij uitstek. Sprekers van Pixar, Endemol, Talpa, craigslist, MySpace, FremantleMedia en Second Life prominent zijn aanwezig op PICNIC ‘06

Sprekers

Onder de sprekers bevindt zich de absolute top van creatieve ondernemers, zoals John de Mol, mede-oprichter van Endemol en oprichter van Talpa, Craig Newmark, oprichter van craigslist, Philip Rosedale, oprichter van Linden Lab/Second Life, Jamie Kantrowitz, Senior VP Marketing Europe bij MySpace en Michael B. Johnson, Moving Picture Group Lead bij Pixar.

Bas Verhart, een van de oprichters van PICNIC 06: “Nederland loopt in Europa voorop wat betreft design, advertising, ^multimedia, gaming en architectuur. We zijn daarom blij dat we hier een dergelijk evenement kunnen organiseren waar creatief talent kan netwerken, partnerships kan aangaan en van gedachten kan wisselen met veteranen uit het vak.”

Een van de keynote sprekers, Michael B. Johnson van Pixar, zegt: “Ik zie er naar uit om te spreken op PICNIC ‘06 over het belang van het samenwerken als één creatief team. We hebben hard gewerkt om dit te bereiken binnen Pixar. We noemen het de kunst van teamsport en je ziet de resultaten terug in de reeks hitfilms die wij hebben geproduceerd als ‘Cars’, ‘The Incredibles’, ‘Finding Nemo’, ‘Toy Story 2’ en ‘A Bug’s Life’. Ik denk dat PICNIC ‘06 een dynamische culturele uitwisseling zal zijn, waar ik mijn ervaringen kan delen en meer kan leren over wat er op creatief vlak gebeurt in Europa.”

Programma

PICNIC ‘06 bestaat uit verschillende presentaties waarbij content wordt geleverd via TV, internet, mobiele telefoon, gaming, virtual reality en muziekdiensten. Vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven en de overheid bespreken de belangrijkste trends op het gebied van media, kunst en wetenschap. Aanwezigen krijgen verder de kans innovatieve content, formats en communicatiekanalen te zien en nieuwe mogelijkheden verder te ontwikkelen. Via networking picnics, interactieve plenaire discussies, content showcases, demonstraties en een uitgebreid aanbod van workshops komen aanwezigen in aanraking met de nieuwste ontwikkelingen op multimedia gebied.

Jak Boumans is adviseur content strategie bij Electronic Media Reporting, een bureau actief sinds 1990 en gespecialiseerd op het gebied van content. Electronic Media Reporting kent vier werkgebieden: strategisch advies: studies: evaluatie en audits van projecten (o.a. voor de EU); publicitaire producties (nieuwsbrieven, boeken, congressen, reizen). Jak Boumans houdt een dagelijks, Engelstalig blog Buziaulane bij over de contentindustrie. Jak Boumans is ook een van de organisatoren van de multimedia contentwedstrijd Europrix.nl en de Nederlandse voorselectie van de World Summit Awards. ook is hij promotor van de Europrix Top Talent Award, een multimedia wedstrijd voor jonge producenten. Hij is tevens secretaris van de European Academy of Digital Media. Jak Boumans publiceert nationaal en internationaal. Hij publiceerde in 1986 het Online Handboek (Spectrum). Hij levert ook bijdragen aan vakstudies zoals E-Content, Technologies and Perspectives for the European Market (2004).

Categorie
Tags

3 Reacties

    Jurjen de Vries

    @Marco; de link naar ‘cross media week’ werkt niet goed.


    16 juni 2006 om 06:34
    Jurjen de Vries

    Sorry, dit is natuurlijk voor Jak bedoeld…


    16 juni 2006 om 06:36
    media

    Link is inmiddels aangepast; dank voor de update Jurjen!


    16 juni 2006 om 09:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!