10 interessante onderzoeken van afgelopen week

De meest interessante onderzoeken van week 5 2015

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Ik heb ook deze weer een aantal mooie onderzoeken verzameld. In het overzicht van deze week vind je onder andere cijfers over tv-consumptie in Nederland, Twittergebruik in Nederland en cijfers over investeringen in startups.

Als het er niet is

Je kent ze wel, die kleine frustraties: heb je eindelijk dat ene boek in een webshop gevonden, is het 'tijdelijk niet leverbaar' of 'niet op voorraad'. Dat korte moment van ontzetting wanneer je een leeg schap aantreft waar eerder nog je favoriete product stond opgestapeld. In het buitenland je frikandel speciaal, hagelslag of stroopwafel moeten missen. Facebook, Twitter en je e-mail missen wanneer je tijdelijk geen toegang hebt tot internet of je sigaretten die op zijn juist wanneer de sigarettenautomaat stuk is.

Lees verder

Handleiding voor het kiezen van een Content Management Systeem #adv

Een goed web CMS is goud waard. Het is daarom belangrijk dat je er 1 selecteert die bij jouw organisatie aansluit. Maar hoe word je wijs uit de zee aan content management systemen dat tegenwoordig beschikbaar is. In deze handleiding wordt een aantal opties voor web content management besproken en wordt stilgestaan bij de afwegingen die komen kijken bij het selecteren van een CMS.

Download

Tv in Nederland 2014

De digitalisering in Nederlandse huishoudens zet zich net als afgelopen jaren voort. Bijna alle Nederlanders ontvangen inmiddels digitale tv. De penetratie ervan groeit nog steeds. Maar wel minder snel dan in vorige jaren. Ontvangt nu 84 procent zijn televisiezenders digitaal, in 2013 was dit het geval bij 82 procent van de huishoudens.

Lees verder

Mobile Payment Index Q4 2014

Adyen heeft vandaag de kwartaaleditie van zijn Mobile Payments Index gepubliceerd. Hieruit blijkt dat meer dan een kwart van alle wereldwijde online betalingen mobiel verloopt. Dit is een stijging van 11% ten opzichte van het derde kwartaal van 2014 (23,3%). Smartphones lieten tablets nog verder achter zich als populairste mobiele apparaat voor het doen van online aankopen: 58% van alle mobiele transacties werd verricht op smartphones en 42% op tablets.

Lees verder

The global economic impact of Facebook 2015

Vandaag komt Deloitte samen met Facebook met het rapport Facebook’s Global Economic Impact, over de waarde die het sociale netwerk heeft voor gemeenschappen, kleinere ondernemingen en economieën in de wereld. Wereldwijd schat Deloitte dat Facebook in 2014 geleid heeft tot economische activiteiten met een waarde van rond de 227 miljoen dollar en daarmee 4,5 miljoen banen heeft gecreëerd. 

Lees verder

DM Barometer - De marketeer in 2015

Marketingafdelingen zijn onvoldoende toegespitst op de kansen die data biedt. Oorzaken? De huidige technische infrastructuur en de talent gap. Marketingafdelingen snakken naar data minded marketeers die data kunnen omzetten naar informatie en de juiste vragen weten te stellen. Dit blijkt uit de ‘DM Barometer - De marketeer in 2015’.

Lees verder

Facebook groeit naar 1,39 miljard actieve gebruikers

Facebook heeft de cijfers van het laatste kwartaal van 2014 gepubliceerd. Daaruit blijkt dat het Amerikaanse sociale netwerk 1,39 miljard maandelijks actieve gebruikers heeft. Dat is een stijging van 13 procent ten opzichte van het jaar ervoor. 890 miljoen mensen gebruiken Facebook dagelijks, waarvan 745 miljoen de app gebruiken. 

Lees verder

47,3 miljard aan investeringen voor startups

Er is in 2014 voor ruim 47 miljard euro geïnvesteerd in startups. Dat blijkt uit cijfers van CB Insights. Daarmee zitten we ruimschoots op het niveau van de roemruchte dot.com bubbel van 15 jaar geleden. Ter vergelijking: in 2001 werd 36,2 miljard dollar in startende (internet) ondernemingen geïnvesteerd. De situatie is zeker niet hetzelfde. Startups houden hun kosten scherper in de gaten en ook de burn rate ligt veel lager. Toch wordt er alom gewaarschuwd voor te hooggespannen verwachtingen. 

Lees verder

Kwart Nederlanders heeft Twitter-app op zijn smartphone

Eén op de vier Nederlanders heeft Twitter op z'n smartphone. Het merendeel gebruikt de app minimaal een keer per maand. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper. 15 procent van de Nederlanders is een actieve gebruiker is van Twitter via mobiel. Twittergebruikers zijn vaak man (54 procent), jongere/jongvolwassen (28 procent) en iPhonebezitter (31 procent).

Lees verder

E-commerce benchmark is gelanceerd

Technisch geen onderzoek, maar wel erg interessante data: de e-commerce benchmark, gelanceerd door de Ecommerce Foundation. Deze online tool is een gratis service waarmee bedrijven hun e-commerce-activiteiten kunnen vergelijken met andere webwinkels. Op basis van het Bonsing/Mann-model meet de Ecommerce Benchmark 21 prestatie-indicatoren met betrekking tot e-commerce. De gehele customer journey wordt gebenchmarkt, inclusief de interne en externe organisatorische en financiële prestaties.

Lees verder

Credits afbeelding: Wesley Fryer, licentie: CC BY-ND (Commercieel hergebruik)

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.