10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Een selectie van de 10 meest interessante onderzoeken van week 42 2014

10 interessante onderzoeken van afgelopen week

Ook deze week heb ik weer 10 interessante onderzoeken van de afgelopen week op een rijtje gezet. Deze o.a. het zeer mooie rapport over de Nederlandse media- en entertainmentindustrie 'Entertainment & Media Outlook 2014-2018', cijfers over social media in Noord-Brabant en een rapport van ABN Amro over de 'Smart Future'.

#SMM7: de magie van het moment domineert ons (merk)gedrag op social media

Het is elk jaar weer een mooi moment, de uitreiking van de Socia Media Monitor van Social Embassy. Het bijbehorende rapport is een mooie thermometer die in de billen van grote adverteerders en vooraanstaande merken op social media wordt gestoken. Vanmiddag rond vier uur worden de winnaar en de verdere ranglijst van de best presterende merken op social media bekendgemaakt in de 7e editie van de Monitor: #SMM7. Nu al nemen we een kijkje in de algemene bevindingen van het rapport.

Lees verder

Gartner Magic Quadrant for Web Content Management

Web content management is écht geen simpele tool meer waarmee je webpagina's kan beheren, de software speelt een centrale rol in het verhogen van de effectiviteit van de digitale marketingstratie. De meeste omzet in deze markt komt van klanten die veel van web content management systemen verwachten. Zij zien het niet als een tool om content te publiceren, maar als een tool om eem 'digital business' op te bouwen. Ze verwachten dat WCM software een real-time connectie brengt tussen bedrijven, mensen en 'dingen'. 

Lees verder

Een bijna leeg schap in de supermarkt: positief of negatief verkoopargument?

Veel supermarktmanagers geven hun vakkenvullers de opdracht om, op gezette tijden, de producten in de vakken te 'spiegelen'. Dit betekent dat de vakkenvuller de producten naar voren haalt en netjes in het vak plaatst. Zelfs als er dan nog maar weinig producten over zijn, wordt bij de consument de illusie gewekt dat het betreffende vak volledig gevuld is. Maar is dit spiegelen een goed idee? Koopt een consument een product in de supermarkt ook eerder als het vak netjes gevuld is (of lijkt)?

Lees verder

Entertainment & Media Outlook 2014-2018 (Netherlands)

Het medium televisie staat voor een grote uitdagingen. Dat schrijven de onderzoekers van PwC in dit rapport. De Nederlandse entertainment- en media-industrie is goed voor een bruto omzetgroei van 2,1 procent per jaar gedurende 2014-2018. Weliswaar zijn de advertentie-inkomsten van tv onlangs aangetrokken, maar de feitelijke problemen worden door het economisch herstel verborgen. Het rapport focust op de Nederlandse entertainment- en media-industrie waarbij voorspellingen en analyses worden gemaakt over de periode 2014-2018.

Lees verder

The State Of Digital Coupons

Digitale kortingsbonnen en kortingscodes zijn relevanter dan ooit aangezien omnichannel verkoopstrategieën de norm zijn geworden voor retailers. Maar wat is het effect van mobile op in-store traffic en sales? Hoe staan we tegenover digitale kortingsbonnen en kortingscodes anno 2014? En hoe werken omnichannel aanbiedingen in de offline channel wereld? 

Lees verder

Facebook gebruik en potentie

Facebook bestaat inmiddels 10 jaar en is veruit het grootste en belangrijkste sociale medium op deze aardbol. In dit rapport lezen we hoe groot Facebook in Noord-Brabant is en hoe gemeenten omgaan met dit sociale medium. Voor het gebruik van Facebook in Noord-Brabant is gekeken naar het aantal gebruikers en inwoners en de verhouding tussen beiden. Bij gemeenten hebben we gekeken naar het aantal Facebook gebruikers die een gemeente volgen en de interactie van gemeenten zelf.

Lees verder

Smart future

De wereld staat aan de vooravond van een nieuwe fase in het internettijdperk, waarin alle dingen met elkaar gaan communiceren en 'zonder tussenkomst van de mens' autonoom acties uitvoeren. Smart technology zal resulteren in nieuwe basisinnovaties die zullen leiden tot een afbraak van oude structuren en impact hebben op alle economische sectoren. 

Lees verder

Cross-border e-commerce in Europe

Het koopgedrag van consumenten ontwikkeld zich snel in de alsmaar meer 'connected' wereld. Door de transparantie van het web kunnen consumenten prijs, kwaliteit service en beschikbaarheid makkelijk met elkaar vergelijken, ook over de grenzen. In Europa ontwikkeld deze zogeheten cross-border e-commerce zich de afgelopen tijd razendsnel. 

Lees verder

Met innovatie naar een succesvolle toekomst voor de groothandel

Door de inzet van ICT en internationalisering is de toegevoegde waarde van de Nederlandse groothandel in de periode 2002-2011 sterker gegroeid dan in andere sectoren. Sindsdien hapert de vooruitgang echter. In 2013 daalde de omzet en toegevoegde waarde voor het tweede jaar op rij. Deels was dit te wijten aan een lagere vraag door moeilijke economische omstandigheden, maar bedrijven hebben ook moeite om de marge op peil te houden. Groothandels profileren zich breder en zijn vaak serviceproviders geworden, maar slagen er niet altijd in om hier een prijskaartje aan te hangen. Ook neemt de concurrentie van logistiek dienstverleners en retailers die zelf de inkoop en opslag verzorgen toe. Vernieuwing van de dienstverlening, maar vooral ook procesinnovaties bieden nog veel kansen om efficiënter te gaan werken of de klant nog beter te bedienen. Daarmee verbetert de productiviteit en het bedrijfsrendement.

Lees verder

"Groei mediabestedingen verraadt herstel"

De netto mediabestedingen zijn veelal een goede indicator van het economische klimaat. Vandaar ook dat de plus van 3,7%, die Nielsen in het eerste halfjaar noteerde, een opsteker is voor niet alleen de mediabranche, maar voor de economie als geheel.

Lees verder

Credits afbeelding: Petar Milošević, licentie: CC BY (Commercieel hergebruik, inclusief aanpassing)

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Interessant artikel en een interessante dame als uitgelichte afbeelding:D haha!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.