Yahoo koopt Zimbra en BuzzTracker

18 september 2007, 04:15

Yahoo heeft Buzztracker, een aggregatiesite voor nieuws, overgenomen voor rond de 5 miljoen dollar. Ook kocht Yahoo Zimbra, producent van open source email en software voor 350 miljoen dollar, het overgrote deel in contanten. Bij Zimbra zijn ze blij met het nieuws over de overname van Yahoo:

‘This major opportunity for Zimbra will accelerate our growth using Yahoo!‘s worldwide reach, create a larger combined community, plus enable us to build even more powerful experiences together.’

Reuters schrijft dat de deal met Zimbra Yahoo in een betere directe concurrentiepositie zal brengen met Google (Apps) en Microsoft (Office Live).

Michael Arrington schrijft over de overname van BuzzTracker onverdeeld positief op TechCrunch:

‘As lovely as BuzzTracker is, its odd that Yahoo didn’t make a run for TechMeme, the heavyweight in the automated news tracking niche. Until now, BuzzTracker has mostly been known for leaving spammy comments on blog posts that talk about TechMeme or Technorati to get a little extra traffic.’

Meer recent nieuws op TechCrunch over Yahoo? Lees dit artikel over Yahoo’s nieuwe sociale netwerk Mash. Hier nog een artikel over Mash op Marketing Pilgrim. Lees ook dit artikel op MF over de exclusieve advertentiedeal van Yahoo met Bebo. Een mooi overzichtsartikel van bedrijven die web office applicaties aanbieden staat hier op Read/Write Web.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Wouter

    Met Zimbra hebben ze in ieder geval een mooie suite in handen. Het is nu de vraag wie er vandoor gaat met Zoho, een andere grote speler in die markt. Microsoft? Of ook Yahoo?


    18 september 2007 om 09:54

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!