Philips laat Nederland oplichten met de Light-up-your-city challenge #adv

19 juni 2014, 13:00

Wereldwijd staat Philips bekend om zijn kwaliteiten en innovaties op het gebied van verlichting. Vandaar ook dat Philips met het idee kwam om de inwoners van Nederland te betrekken bij hun grootste passie. Zo kwam Philips met een actie genaamd de Philips Light-up-your-city challenge, waar de inwoners van Nederland hun ideeën in maximaal 110 tekens konden opsturen waarin ze uitleggen hoe zij hun stad verlicht zouden zien willen worden.

Het initiatief van Philips was zeker niet aan dovemansoren gericht, want in 11 dagen waren er honderden ideeen ingezameld waaronder de gekste ideeen. Veel ideeen waren gericht op dezelfde doelen: meer groen in de steden, het creeeren van een veiliger gevoel en het verbeteren van de sfeer. Dit alles werd gecreeerd uitsluitend door middel van het gebruik van de juiste verlichting! Op deze manier heeft Philips geprobeerd te laten zien dat stadsverlichting niet alleen praktisch kan zijn maar ook voor vele andere doeleinden kan worden gebruikt. De resultaten zijn erg origineel en indrukwekkend, bekijk hier de video:

Koninklijke Philips Nederland is een gediversifieerd technologiebedrijf dat het leven van mensen wil verbeteren door zinvolle innovaties op het gebied van gezondheidszorg, consumentenlevensstijl en verlichting. Het bedrijf is marktleider op het gebied van cardiologische zorg, acute zorg en zorg voor thuis, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, en op het gebied van scheerapparaten, haartrimmers en mondverzorgingsproducten.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!