Maandag beste dag voor verzending e-mail campagnes

27 juli 2004, 04:48

Frankwatching: Volgens een nieuw onderzoek van eROI zijn de voorkeuren van ontvangers van commerciele e-mails aan het veranderen. Ontvangers blijken op maandag de meeste marketing e-mails te openen en door te klikken.

De dinsdag en woensdag worden op dit moment het meest gebruikt om bijvoorbeeld e-mailnieuwsbrieven te versturen. De maandag is juist de minst populaire dag, ten onrechte dus. Overigens scoort ook de vrijdag goed, na de maandag is deze dag het meest effectief.

Zie ook:

http://www.marketingsherpa.com/eROI_Version2UPDATED.pdf

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    alexstil

    Grappig, wij hebben juist geleerd dat dit o.a. bestand/doelgroep afhankelijk is. Bovendien afhankelijk van wat de content en subject van de te verzenden mailing.

    Daarnaast is voor mij effectief niet het clicken maar de actie daarna, je kun je afvragen of die ook het hoogst is.

    Doet me erg denken aan een paar jaar geleden waar iedere discuseerden over de clickratio van een banner en niet keken wat de hoogste echte conversie opleverden. Hierdoor werd soms totaal verkeerd geoptimaliseerd.

    Vind dit soort rapporten dus ook erg kort door de bocht. Nu willen straks al mijn klanten weer op maandag de maling versturen ;-(

    PS : Zelf (n=1) scan ik op maandagochtend door mijn mail en delete alles wat enigszins niet relevant is. Verse start voor de week.


    27 juli 2004 om 07:27
    Yuri

    Ik ben het eens met Alex Stil. Het is toch ook gedeeltelijk afhankelijk van de branche; doelgroep; etc. Zo sturen wij ook vaak mailingen en nieuwsbrieven. Deze worden, aangezien wij ons richten op uitgaand Nederland, vaak woensdag en donderdag het best ‘bekeken’.


    14 september 2004 om 16:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!