Het weblogeffect voor online uitgevers

8 april 2006, 08:14

In slechts enkele maanden tijd heeft het Britse Times Online zijn bezoekersaantallen zien stijgen van 1,5 miljoen tot 8 miljoen unieke bezoekers per maand. Dit zou met name te danken zijn aan het feit dat de weblogs geplaatst zijn ’ at the heart of its editorial operation’, aldus online editorial director Peter Bale tijdens het Blogging4Business congres in Londen eerder deze week (via: about:blank).

Ook in Nederland zien we inmiddels een significante toename in bezoekersaantallen door de inzet van weblogs bij online uitgevers. Eerder deze maand gaven Geert-Jan Bogaerts en Anton van Elburg op de thema-avond van DeMeter inzicht in de resultaten bij resp. de Volkskrant en Emerce. De Volkskrantblogs, in september 2005 gestart en een community van 3.000 webloggers, genereert ruim 1 miljoen pageviews per maand (10% van totale bezoek volkskrant.nl). Bij Emerce, dat een netwerk van weblogs om zich heen heeft verzameld, is inmiddels 20-25% van het bezoek toe te schrijven aan deze weblogs.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Advocaat Advocatenkantoor

    Blijf het een mooi concept vinden, het webloggen.. Blijkt maar weer hoe effectief het is op dit moment.. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik niet geloof dat het een blijvertje is, maar wel het begin van wat er komen gaat: Meer interactie tussen sites en gebruikers.


    8 april 2006 om 20:47
    Pieterr

    Kan iemand bovenstaande linkspammer verwijderen en asjeblief een rel= “nofollow” in de template plakken zodat dit geen effect meer oplevert?


    11 april 2006 om 15:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!