Marketing Automation

Download nu de Marketingfacts Special over Marketing automation

Download nu de Marketingfacts Special over Marketing automation

Marketing automation is een nieuwe uitdaging voor alle marketeers. Eentje waarbij we zelf kiezen: laten we het over ons heen komen of zetten we het naar onze hand? Als je kiest voor dat laatste, biedt deze Special je genoeg handvatten om aan de slag te gaan. En wees gerust: er blijft genoeg ruimte over voor je intuïtie. 

Download de Special en bepaal zelf wat marketing automation voor jou kan betekenen

DOWNLOAD

Over de inhoud

Veel marketeers denken dat hun vak moeilijk te vangen is in enen en nullen. Het gaat immers om intuïtie en om het (onder)buikgevoel dat je ontwikkelt? Over dat laatste kun je twisten en laten we dat vooral doen. Maar belangrijker is, dat die mindset een selffulfilling prophecy is.

Want marketing automation vergt een planmatige aanpak van je marketingprocessen of in ieder geval van een deel ervan. Of zoals Mark Appel het zegt in het interview in deze Special: je moet standaardiseren om te kunnen personaliseren. De vraag is of dat standaardiseren wel in de aard van marketeers ligt. Maar als je er al van uitgaat van niet, dan gaat marketing automation ook niet succesvol worden.

Wat de artikelen in deze bundel je in ieder geval duidelijk maken, is dat het de moeite van het onderzoeken waard is. Ook voor jou. Want marketing automation helpt je relevant te zijn voor je klanten op een schaal die anderszins niet haalbaar is. Relevant voor de leads die je genereert en ‘nurturet’ met relevante content op het relevante moment.

En die je helpt in het opbouwen van bereik, natuurlijk. Want ondanks dat velen de definitie van marketing automation hanteren zoals opgelegd door een clubje softwareleveranciers die het graag beperken tot de bodem van de b2b-funnel, zien wij graag het bredere plaatje. Automatisering houdt zich zelf namelijk ook niet aan dit soort definities.

Dus kijk en lees eens door deze Special en bepaal zelf wat marketing automation voor jou kan betekenen. Op basis van de data uit je eigen werkomgeving bijvoorbeeld. Of gewoon, op intuïtie.

Download de Special over marketing automation

DOWNLOAD

De Special over marketing automation bestaat uit 13 artikelen die onder andere ingaan op:

  1. Het kiezen van de juiste software en technologie
  2. Hoe ga je aan de slag en hoe definieer je de juiste kpi's?
  3. De do's en dont's van marketing automation
  4. Het uitwerken van een (business) case
  5. De rol van mobile binnen marketing automation
  6. De rol van mafketing automation in campagnes en event-driven communicatie
  7. De toekomst van marketing automation

Interessante content? Bekijk hier alle artikelen in de special Marketing Automation

Credits afbeelding: Underactive, licentie: CC BY-NC-ND (Niet-commercieel hergebruik)

Delen

0
1


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.