Cannes Interactive Report (3)

21 juni 2007, 02:31

Cannes Interactive ReportZoals enigzins voorspeld hebben Ogilvy Toronto met Dove Evolution, Farfar met The Heidies evenals Nike+ afgelopen avond de zo begeerde Grand Prix in de wacht gesleept bij de Cyber Lions. Van deze drie springt de Grand Prix voor Farfar eruit. Een perfect uitgevoerde campagne gestoeld op het Creating Time principe waaraan geen enkele euro mediabudget is besteed evenals de viral hit van Dove Evolution. Een duidelijk signaal aan de traditionele advertising industrie dat een nieuwe vorm van communicatie zijn intrede heeft gedaan.

Crispin, Porter & Bogusky heeft van de 16 nominaties er 4 omgezet in een leeuw (goud, zilver en tweemaal brons) en werd daarnaast wederom gekozen tot interactief bureau van het jaar.

Nederland stond slechts 2 keer op het podium, eenmaal zilver voor The Hunt van EuroRSCG 4D en een bronzen leeuw voor Wieden & Kennedy met Burnout Dominator. Had wat dat betreft meer verwacht van de 12 nominaties en had de leeuw voor bijvoorbeeld Achtung! eigenlijk al geteld.

Op isobartv.com staat in ieder geval een interview gepland met Farfar die met hun Grand Prix de lat behoorlijk hoog hebben gelegd voor de komende jaren mag ik wel zeggen.

In Cannes is op dit moment waarschijnlijk iedereen zijn roes aan het uitslapen en zit het er qua digital advertising erop. Een mooie editie met drie prachtige Grand Prix winnaars. Ik denk dat Cyber Lions in ieder geval hun visitekaartje hebben afgegeven aan de oude mannen van Cannes en verwacht dan ook dat deze categorie de komende jaren pas echt tot bloei gaat komen.

You ain’t seen nothing yet Cannes!

David Wolff werkt als zelfstandig digitaal marketing en communicatie consultant. Werkt sinds 1999 in verschillende digitale functies vanuit verschillende invalshoeken zoals media, creatie, marketing en corporate communicatie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    vincente

    Ik was als renner echt blij met de Nike plus Apple campagne. Gebruik het altijd met rennen om via mijn Ipod te weten hoe lang ik nog moet en om de juiste muziek te horen. Het uploaden en vergelijken van mijn resultaten werkt perfect. Edoch, jammer voor Nike heb geen nike schoenen gekocht, alleen de ren module voor mijn Apple Nano :-), maar was wel de eerste keer dat ik Nike uberhaubt heb overwogen.

    De farfars campagne was GEWELDIG. Wat heb ik ervan genoten. Aanbevolen om te kijken. Moet je zien. Ga ik zelf ook eens in nederland doen 🙂


    21 juni 2007 om 06:28

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!