Boer zoekt Vrouw bereikt magische 3 miljoen-grens

6 november 2006, 10:57

Boer zoekt Vrouw bereikt magische 3 miljoen-grensKrijg net het bericht door dat de ontknoping van KRO’s Boer zoekt Vrouw gisteravond door ruim 3 miljoen is mensen bekeken. Dat is een kijkdichtheid van 20,2% en een kijktijdaandeel (percentage van de 100 ingeschakelde kijkers) van 38,1%. Hiermee is de Boer zoekt Vrouw aflevering van 5 november het best bekeken programma van dit televisieseizoen.

Ook de internetsite van Boer zoekt Vrouw is populair: bijna een miljoen bezoekers genereerden in de loop van deze tweede Boer zoekt Vrouw-serie ruim 10 miljoen pageviews. In totaal werden meer dan 10.000 berichten gepost op het forum. Video is een belangrijk onderdeel van de site: via uitzending gemist wordt de laatste aflevering elke week tussen de 50 en 60.000 keer bekeken, met als topper de uitzending van 29 oktober die tot nu toe 114.000 keer aangeroepen werd. De extra videofilmpjes (die niet op TV vertoond worden) zijn inmiddels wekelijks goed voor zo’n 60.000 kijkers. Het filmpje waarin een kalfje wordt geboren op de boerderij van Martijn, is hiervan het best bekeken.

Zie ook:

Zijn boeren kijkcijferkanonnen?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

9 Reacties

    Arnoud Rademaker

    Fantastisch,

    Dit lijkt me heel goed voor de boerengemeenschap. Elke dag stopt er eentje mee. Nog moeilijker was het, misschien tot voor kort, om een vrouw te vinden. Maar dat kon nu wel eens veranderen. Leuk!

    Ook goed voor de Nederlanders die zich steeds meer vervreemden van het platteland. Het stinkt daar heus niet altijd. Jaren geleden heeft men in München een koe op een kar gezet. De stedelingen konden op deze manier van nabij meemaken hoe zo’n beest eruit zag.

    Dit programma kan een positieve bijdrage leveren aan de manier waarop we tegen boeren aankijken. Jammer dat in het kader van de verkiezingen “Boer Koekoek” niet meer leeft. Wellicht had hij een paar zetels extra kunnen veroveren.

    Groet,

    Arnoud


    6 november 2006 om 11:35
    rjmvandiepen

    Als boerenzoon kijk ik altijd met veel genoegen naar Boer zoekt vrouw. Ik ben zelf een poos melkveehouder geweest en ken de agrarische sector van binnen en buiten. De koeien zijn jaren geleden weggegaan en het melkquotum is er ook al niet meer. Mijn oudste broer is verder gegaan met de teelt van bloembollen en het afbroeien van bloembollen in de kas (heb je in de winter nl. ook tulpen)

    De agrarische sector gaat mij nog steeds zeer aan het hart. Er stoppen meer dan 3 boeren per dag.

    De beleidsmaatregelen op het gebied van de mestwetgeving en Europees landbouwbeleid hebben veel boeren doen besluiten om te stoppen. Schaalvergroting of een 2e tak zoals een boerencamping e.d. zijn de enigste mogelijkheden om een levensvatbaar bedrijf te kunnn blijven runnen nu en in de toekomst. Momenteel heeft meer dan 30% van de boeren liquiditeitsproblemen. Dit betekent dat de lopende rekeningen niet betaald kunnen worden. De romantiek van het boeren is al lang vervlogen! Ik denk dat veel mensen nog een romantisch beeld hebben van het leven op de boerderij.


    6 november 2006 om 12:04
    Gijsbregt

    Interessant dat die filmpjes op uitzendinggemist het zo goed doen. Ik neem aan deze aantallen nog zonder de (wellicht bescheiden) downloads via Tele2 en Mine zijn? Als we uitgaan van 100.000 downloads per uitzending, op een aantal kijkers van 2 miljoen, dan betreft dit nog altijd 5%. Niet gek van de Ster om daar dus ook geld voor te gaan vragen van de adverteerders.

    De markt in de VS is op dit gebied wederom opengebroken, onder andere door recente opmerkingen van de CEO van CBS hierover. Zij willen geld zien voor dit uitgesteld kijken (in de VS overigens vaak via DVR). Benieuwd wat het voor de onderhandelingen in NL doet. Mediabureau’s al ideeën?


    6 november 2006 om 13:01
    rxbbx

    Het gaat zich toch om de “vrouw”.. vrouwen doen het overal goed op internet, of het boeren betreft of wat anders. Ik vind het eerlijk gezegd zeer triest dat ze zulke hoge kijkcijfers halen.

    “Zijn boeren kijkcijferkanonnen?”, denk het niet.. het gaat zich meer om de vrouwen en de dating, niet Boerengemeenschap specifiek. Lijkt mij. Maar meningen kunnen verschillen.

    “In totaal werden meer dan 10.000 berichten gepost op het forum.”, dat is ook zo geregeld. Wie plaatst de berichten? Wie zijn de mensen die berichten plaatsen.

    Ik vind dat ze goede resultaten halen. Maar het lijkt mij dat het verder niets met boeren te maken heeft, het gaat slechts om de vrouwen. Maar zoals altijd, resultaat geldt, maar ik denk niet dat het iets is wat specifiek met Boeren te maken heeft.

    Vrouwen zijn de kijkcijferkanonnen.. wellicht dat Bouwvakker zoekt vrouw etc net zulke resultaten zou opleveren.


    6 november 2006 om 14:26
    Laurens

    @rxbbx, volgens mij is het success te danken aan de x-factor van het programma. Tuurlijk zijn vrouwen een extra publiekstrekker (beauty & de nerd lijkt de volgende hit te worden), maar het gehele idee en opzet van het programma maken dat het zo goed scoort m.i. “groeten uit de rimboe” is ook een dergelijk programma met goede x-factor.


    6 november 2006 om 16:05
    rxbbx

    x-factor = vrouwen, x-factor = tegenstellingen?


    8 november 2006 om 15:56
    Laurens

    ???


    8 november 2006 om 16:06
    rxbbx

    Dan zonder vraagteken.. x-factors.. een ieder geeft er zijn eigen naam aan.. maar “tegenstellingen” en “vrouwen” als topic werkt altijd goed… dat bedoel ik ermee te zeggen..


    8 november 2006 om 16:09
    Laurens

    Okay duidelijk..inderdaad. X-factor vind ik ook maar een vervelend woord.. en ik heb zelf nog geen minuut Boer zoekt vrouw gezien, maar ik kan wel begrijpen dat het programma concept goed scoort.


    8 november 2006 om 16:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!