BMW weer in Google

8 februari 2006, 18:08

Enkele dagen geleden melden we hier nog dat BMW.de uit de index van Google was verwijderd vanwege zoekmachinespam. Matt Cutts meldt dat de website inmiddels weer is opgenomen in Google:

(…) I appreciate BMW’s quick response on removing JavaScript-redirecting pages from BMW properties. The webspam team at Google has been in contact with BMW, and Google has reincluded bmw.de in our index. (…)

Opmerkelijk omdat reinclusion (het opnieuw opgenomen worden in de index) vaak maanden kan duren.

Via: Webnoise

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

12 Reacties

    Luc Franken

    Er zijn enorme discussies gaande over het snelle terugplaatsen van de site. Ik kan me dit ook wel enigzins voorstellen: Een site als BMW wordt binnen een week weer in de index geplaatst, een willekeurige site doet hier 3 *maanden* over.


    9 februari 2006 om 08:05
    Eddy

    Dit lijkt erg op een Google actie “à la tête du client”.


    9 februari 2006 om 11:55
    Edwin

    Zou de verantwoordelijke bij Google sinds gisteren in een nieuwe BMW rondrijden? 😉


    9 februari 2006 om 15:15
    yvo schaap

    ff offtopic: Marco, ik heb gevonden hoe je aan de pagerank van 7 komt voor marketingfact.nl (wat erg hoog is). googleblog.blogsp.t.com met PR 8 linkt direct naar je.

    Of was dat oud nieuws?


    9 februari 2006 om 17:48
    media

    Lees nu pas deze reactie Yvo; ik wist inderdaad dat Marketingfacts wordt gelinked door de Googleblog. Maar of die ene site nu zo’n grote invloed heeft op de PageRank vraag ik me af. Iemand?


    10 februari 2006 om 07:05
    Eddy

    @Marco

    Je zou kunnen beginnen met al je inkomende links te bestuderen en kijken wie er linkt met goede pagerank en de juiste ankertekst. Ongetwijfeld heb je dit een keer al zelf gedaan.

    link:www.mediafact.nl geeft 4410 resultaten, niet slecht en de meeste links zijn met pagerank 5 of hoger en de juiste ankertekst.


    10 februari 2006 om 08:25
    Arash

    Die ene site heeft wel invloed op jouw PR, maar een beperkt invloed, omdat er veel links op googleblog. blogspot. com staan.

    Hoe meer backlinks van sites met een goede PR, hoe hoger jouw PR.

    mediafact. nl/weblog. php heeft veel backlinks en enkele voorbeelden hiervan zijn:

    www. mediafact. nl/ (PR 7)

    www. mediafact. nl/index_nieuw. xml (PR 3)

    feeds. feedburner. com/MarketingFacts (PR 7)

    feeds. feedburner. com/MarketingfactsnlComments (PR 6)

    threeminds1-swicki. eurekster. com/viral/ (PR 4)

    threeminds1-swicki. eurekster. com/usability/ (PR 4)

    www. bloglines. com/relatedfeeds?siteid=1012217 (PR 3)

    del. icio. us/rss/Ton (PR 5)

    www. onalytica. com/MeasuringBloggerInfluence61205. . . (PR 5)

    www. rssreader. com/dutchfeeds. xml (PR 6)

    watvindenwijover. nl/sites/show/266 (PR 4)

    breuls. org/rss (PR 5)

    www. ipan. nl/blog-ipan. aspx (PR 6)

    Kortom, hoe meer websites (met een hoge PR) naar jouw linken, hoe beter het is voor jouw PR.

    Heb de URLs aangepast, anders kreeg ik “Your comment could not be posted at this time.”


    10 februari 2006 om 08:30
    yvoschaap

    Ik ben het niet helemaal met jullie eens.

    “Hoe meer backlinks van sites met een goede PR, hoe hoger jouw PR.” is een veronderstelling. Kijk maar naar de andere grote NL sites (nu, ilse, etc) die hebben een PR van 6 en vele incomming links. De PR7 van mediafacts is uitzonderlijk te noemen.

    Uit ervaring: ik november een site gelanceerd, en 1 link geplaatst van een PR5 site, google deed een PR update, en ik kreeg een PR4 op die nieuwe site. Met dus 1 link erheen.

    Volgens mij gaat het dus niet om de kwantiteit, maar juist om die ‘ene’ PR8 site die naar mediafacts linked en dus mediafacts een PR7 geeft. 10 incoming links van PR5 sites, geeft je een PR5 of PR4. en geen PR6. Daar heb je een PR7 voor nodig.

    Yvo


    10 februari 2006 om 13:27
    Arash

    @yvo

    Het heeft ook met het aantal links dat op een PR site is geplaatst te maken.

    Als jouw site is vermeld op een PR 8 site, samen met 4 anders links, dan zal de PR waarde dat jouw site krijgt hoog zijn. Echter als jouw site is vermeld op een PR 8 site, samen met 100 andere links, dan is de PR waarde dat jouw site krijgt nihil.

    Er zijn veel factoren die PR waarde bepalen.


    10 februari 2006 om 14:08
    media

    Ik heb zojuist een lijst ontvangen van websites (met PageRank) die naar mediafact.nl linken (dank Remi!). De lijst bevat meer dan 800 sites waarvan de hoogste een PR9 heeft (W3C.org). Dat wordt nog een aardige kluif om die straks allemaal om te krijgen naar marketingfacts.nl.

    Ik hoop overigens dat we volgende week eindelijk de nieuwe versie van marketingfacts kunnen tonen.


    10 februari 2006 om 14:13
    Arash

    @Marco

    Houd de oude domein naam en via een 301 redirect kan je zorgen dat het nieuwe domein een PR7 heeft.

    Het is wel belangrijk dat je het voor de aankomende PR update doet. Speculatie is dat het in Week 7 of 8 zal plaats vinden.


    10 februari 2006 om 17:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!