ReclameReview: Bloemen.nl

25 januari 2012, 11:22

Sommige vrouwen kunnen blijkbaar nogal extreem reageren als hun man iets belangrijks vergeet. In deze eerste commercial voor Bloemen.nl zien we hoe extreem precies. Blijkbaar helpt Bloemen.nl alle mannen van Nederland om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.

Credits:

Bureau: Publicis

Account: Maurice Gilissen, Derk Schneemann

Creatie: Jeroen van Zwam, Marcel Hartog

D.O.P.: Rutger Storm

Editor: Wouter van Luyn

Klant: Edwin van Arkel, Wim Meuleman

Muziek: Geert van Galen, Studio De Keuken

Productie: Joyce Gorgoni, Kim Wolffensperger

Regie: Peter Gelderblom

Postproductie: AVP

De doelstelling:

Mannen bloemen laten bestellen bij Bloemen.nl

De uitwerking:

In de eerste commercial voor Bloemen.nl krijgt een kantoorman op weg naar huis het behoorlijk voor z’n kiezen. Maar daar heeft ie het naar gemaakt.

Het oordeel:

Lekker over-the-top, deze commercial. Daar houd ik wel van. Maar aan de andere kant ga je dan wel denken: als je vrouw meerdere pogingen doet om je te vermoorden of verwonden omdat je vergeten bent dat het je trouwdag is, zou dit dan niet een commercial voor een echtscheidingsadvocaat moeten zijn in plaats van een bloemensite? Anyway, het gaat dus om de site Bloemen.nl. Het valt me op dat hier geen enkele verwijzing naar de commercial te vinden is. En belangrijker nog: geen enkele verwijzing naar de USP uit de commercial. Je zou namelijk alvast een boeket kunnen bestellen voor je trouwdag, zodat je die niet vergeet. Waarschijnlijk kan ik dat pas in het bestelproces aangeven, want verder lees ik daar niets over op de site. Dat zie ik toch wel als een gemiste kans. Overigens: zou deze commercial niet beter aan Valentijnsdag kunnen refereren? Of zou daar nog een nieuwe versie voor komen?

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!