ReclameReview: Bakker Bart

16 maart 2011, 13:42

In de nieuwste commercial van Bakker Bart wordt gecommuniceerd dat de Duitse broodjes van Bakker Bart veel te lekker en te goedkoop zijn. ‘Onbegrijpelijk, want het stikt hier in de zomer al van de Duitsers.’ Mijn eerste indruk was: drukke commercial met een flauwe eindgrap. Maar toen ik hem vaker zag, viel me op dat de boodschap er wel erg goed in verwerkt is. Het lijkt wel SEO-copy: deze commercial is heel duidelijk thematisch opgezet rond het keyword ‘Duitse broodjes’.

Credits:

Bureau: Leukwerkt Worldwide

Account: Talmon Kochheim, Naomi van Eeden

Klant: Joost Nooijen, Tim Toonen

Producer: Els Rooth

Regie: Bart Kuiper

Productie: Leukwerkt Worldwide

De doelstelling:

Naamsbekendheid van Bakker Bart verhogen en in het bijzonder de Duitse broodjes promoten.

De uitwerking:

In de nieuwste commercial wordt gecommuniceerd dat de Duitse broodjes van Bakker Bart veel te lekker en te goedkoop zijn. ‘Onbegrijpelijk, want het stikt hier in de zomer al van de Duitsers.’

Het oordeel:

Mijn eerste indruk was: drukke commercial met een flauwe eindgrap. Maar toen ik hem vaker zag, viel me op dat de boodschap er wel erg goed in verwerkt is. Het lijkt wel SEO-copy: deze commercial is heel duidelijk thematisch opgezet rond het keyword ‘Duitse broodjes’. Stel dat je maar een klein gedeelte van de 36 seconden durende commercial ziet, dan krijg je alsnog de boodschap over de Duitse broodjes van Bakker Bart mee. En als die 5 Duitse broodjes voor 1 euro dan ook nog verkocht worden door een aantrekkelijke jongedame, dan is het niet zo gek dat er tientallen arme scholieren/studenten aan de balie staan. Kortom, mijn aanvankelijke twijfels zijn nu wel weg. Een boodschap communiceren gaat verder dan alleen een eerste indruk achterlaten, zo blijkt.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Richard Theuws

    Ik vind dit eigenlijk altijd hele leuke stukjes, maar waarom staat de hele conclusie en tekst steeds al in de intro? Daar snap ik werkelijk helemaal niks van.


    16 maart 2011 om 13:56
    Hardcopy

    Eerlijk antwoord: er moet een intro bij elk artikel staan, anders staat er alleen een plaatje zonder tekst op de frontpage. En aangezien mijn ReclameReviews altijd zijn opgebouwd uit de standaardelementen Credits, Doelstelling, Uitwerking en Oordeel, pak ik daar een aantal zinnen uit voor de intro.


    16 maart 2011 om 14:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!