MADS brengt ‘innovatieve’ advertising naar iPad app Telegraaf HD

15 februari 2011, 07:36

Als eerste uitgever in Nederland (volgens het persbericht van vanmorgen) integreert De Telegraaf het nieuwe iOS adserving platform van MADS in haar iPad app. Dat betekent dat er nieuwe, innovatieve advertising mogelijkheden zijn gekomen in de iPad App van De Telegraaf (110.000 keer gedownload tot nu toe). Naast de normale basic banners zijn video commercials, expandables en full screen interstitials met of zonder HTML5 interactie mogelijk.

De advertentieformaten sizes zijn vooralsnog de standaard IAB maten 728×90 en 300×250. Daarbij zijn er legio mogelijkheden om campagnes te targetten, meten en analyseren. De verschillende rich media formaten zijn, zo meldt De Telegraaf, volledig te targetten, te meten en te analyseren. Het persbericht is duidelijk bedoeld om adverteerders over de streep te trekken.Ashu Mathura, Directeur MADS

“Wij zijn bijzonder blij dat De Telegraaf heeft gekozen voor de unieke mobiele advertentietechnologie van MADS. We zien bij al onze klanten in meer dan 35 landen een duidelijke trend waar premium adverteerders zich anders willen profileren en er een verschuiving plaatsvindt van CTR naar Engagement. Hierin spelen Smart Devices met relevante premium content, anytime, anyplace, anywhere een steeds belangrijkere rol ten opzichte van traditionele kanalen.”

Patrick Loppé, Channel Manager Mobiel bij Telegraaf Media Nederland:

“De iPad biedt adverteerders unieke kansen door de wijze van interactie, de gebruiksmomenten en het gebruik van beeld en geluid. Vast staat dat de iPad en andere tablets een belangrijk onderdeel worden in de mediaconsumptie van consumenten. Met de nieuwe advertentiemogelijkheden stellen wij onze adverteerders in staat om alles uit de iPad te halen.”

Ik ben heel benieuwd wie er al overlays, expandables,basic banners en full screens over zijn iPad scherm heeft zien dansen en ben heel benieuwd wat de ervaringen van gebruikers van de app van De Telegraaf daarmee zijn. Prima om het over “engagement”, “relevante premium content” en “interactie” te hebben. Moet je wel met mooie, rijke multimedia advertenties komen: dat kost meer geld dan een normaal bannertje.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!