Nielsen: Mediabestedingen in de lift met 12,5 procent

21 juli 2010, 05:07

Mediaonderzoek meldt op basis van onderzoeksgegevens van Nielsen: De mondiale mediabestedingen plussen 12,5 procent de afgelopen drie maanden. In totaal werder ruim 110 miljard dollar gespendeerd. Alle door Nielsen gerapporteerde regio’s noteerden een groei in het eerste kwartaal; Latijns-Amerika ging aan kop met 48 procent. Brazilië, Mexico en Argentinië hadden de hoogste groeipercentages in het eerste kwartaal (55, 43 en 35 procent), gevolgd door India met 34 procent en Hong Kong met 24. De grootste advertentiemarkt, de VS, zag de mediabestedingen toenemen met 4 procent. De cijfers zijn afkomstig van de Nielsen Global Adview. Michele Strazzera, Deputy Managing Director, Nielsen Global AdView zegt in het persbericht:

“Na 18 achtereenvolgende moeilijke advertentiemaanden, zijn we eindelijk in positiever vaarwater terechtgekomen. Dit ondanks dat de groeicijfers vergeleken worden met een zwak eerste kwartaal in 2009 en ze voornamelijk gebaseerd zijn op tariefkaarten. De dubbelcijferige groei is een veelbelovend signaal, maar de cijfers zitten nog steeds ver onder het niveau van voor de recessie en de groeipercentages zijn het resultaat van de vergelijking met het slechte eerste kwartaal in 2009. Desondanks zien we dat adverteerders weer vertrouwen krijgen, voornamelijk binnen Financiële Dienstverlening en Automotive, de branches die het meest geraakt zijn door de economische crisis.”

Meer op MediaOnderzoek.nl.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!