Zanox en Digital Window fuseren: Grootste affiliatenetwerk Europa een feit

19 juli 2010, 07:02

Axel Springer AG en het Zwitserse PubliGroupe AG hebben hun meederheidsaandelen in Digital Window (UK marktleider affiliate marketing) samengebracht in Zanox. Gecombineerd (Affiliate Window en Buy.at vallen onder Digital Window) ontstaat op deze manier de Europese marktleider voor affiliate marketing onder de paraplu van de zanox group.Axel Springer heeft 52,5 procent van de aandelen van het fusiebedrijf in handen, Publigroupe 47,5 procent, meldt Emerce. Philipp Justus, CEO van zanox:

“With Digital Window, the zanox group becomes the largest company for performance-based online marketing in the UK. Combined with our leading position in Continental Europe, we are now also the leading performance marketing network at European level. As a result, we offer our advertisers even greater reach, as well as direct access to all European markets. Our publishers benefit from new and attractive programmes.”

Uit het persbericht:

“Within the framework of the merger, market presences will be arranged according to clear geographical responsibilities, with accounts transferred into the strongest respective division of the network. In Continental Europe, the zanox brand will remain in overall lead including the Scandinavian and Dutch customer base of buy.at. The group’s future presence in the UK will be under the brand names of Affiliate Window and buy.at. Therefore, in the future, zanox’s UK customers will be served by Affiliate Window. The fourth brand in the zanox group, the performance marketing agency eprofessional, will also continue to offer its services predominantly in the German-speaking region.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

2 Reacties

    mgvandenbroek

    PERSBERICHT

    Amsterdam, 19 juli 2010 – Axel Springer AG en Swiss PubliGroupe AG brengen hun meerderheidsbelang in Digital Window, het grootste affiliate netwerk van Verenigd Koninkrijk, onder bij hun gezamenlijke onderneming zanox. De nieuwe zanox groep is vanaf heden Europees marktleider in performance based online marketing.

    Met een omzet van ongeveer 323 miljoen euro in 2009, blijft de zanox groep (zanox, Affiliate Window, Buy.at) de concurrentie in Europa ruim voor. De op-één-na grootste Europese speler kende in 2009 een jaaropbrengst van ongeveer 284 miljoen euro. De zanox groep slaagde er tegen de algehele markttrend in om substantieel te groeien in het afgelopen fiscale jaar.

    Naast het economische succes, wordt de sterkte van zanox’ marktpositie gedemonstreerd door de omvang van het adverteerdersnetwerk: de fusie met Affiliate Window en Buy.at voegt 1.300 internationale klanten toe aan het reeds bestaande bestand van ruim 2.000 adverteerders.

    Binnen het framework van de zanox groep worden accounts per geografische locatie ondergebracht onder de lokaal sterkste divisie. In continentaal Europa blijft zanox het leidende netwerk, inclusief het Nederlandse klantenbestand van Buy.at. In de UK zal de groep opereren onder de merknamen Affiliate Window en Buy.at. De Britse klanten van zanox zullen hierdoor in de toekomst bediend worden door Affiliate Window. Het vierde merk in de zanox groep, performance marketing agency eprofessional, biedt zijn diensten voornamelijk aan in de Duits-sprekende regio.

    “Uiteraard profiteren onze partners in Nederland van het synergie-voordeel tussen de zanox-landen”, aldus Roger Kenbeek, algemeen directeur van zanox Benelux. “Wij kunnen adverteerders nu meer bereik leveren en onze publishers een groter aanbod van campagnes. Zo zijn de eerste klanten van Affiliate Window en Buy.at al bij ons gestart.”

    Met de claim van het marktleiderschap in Europa staat de zanox groep nog aan het begin van haar groei, aldus Kenbeek : “De toekomst van de performance marketing ligt volgens ons in de verdere innovatie van ons technologisch platform. Als je display- en search marketing wilt omzetten naar transacties, zullen wij onze partners ook de tools moeten aanleveren om deze traffic te optimaliseren naar conversies. Zo zien wij grote kansen binnen de social media en mobiel internet.”


    19 juli 2010 om 11:46
    Stijn Kruijssen

    Vrij logische stap, ook om onder de naam van Zanox door te gaan. Goed getimed om dit niet direct bij de overname van Affiliate Window bekend te maken.. twee keer publiciteit 😉

    Ben benieuwd of na deze berichten de overname van (of fusie met) TradeDoubler van de baan is, hier werd eerder over gespeculeerd. Ook verbaast het me dat de grote Europese partijen nog niet echt voet aan de grond krijgen in de VS. Aan de andere kant geldt ook dat de Amerikaanse partijen weinig voorstellen in Europa.


    19 juli 2010 om 17:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!