Social Media Revolution: Part II

7 mei 2010, 04:54

Facebook als derde grootste land van de wereld (leeftijdsgroep 55-65 vrouwen groeit het hardst op dit moment, 50 procent van het mobiele internetgebruik in UK gaat naar dit social network), 80 procent van de US bedrijven gebruikt social media voor recruitment (95 procent gebruikt LinkedIn), YouTube is de tweede grootste zoekmachine ter wereld en zo tuimelen de feitjes over social media in onderstaande video achter elkaar over je beeldscherm. Een lofzang deel 2 van Socialnomics, niet meer maar ook niet minder:

De video was gisteren op het moment dat SpotlightEffect erover schreef binnen 24 uur al 2600 keer bekeken. Die teller staat nu alweer op pak hem beet 17000. Of ie daarmee vanmiddag ook Viral Friday haalt? In ieder geval volgende week, zou ik voorzichtig inschatten. Het vorige filmpje van Socialnomics, Social Media Revolution Deel I is inmiddels op het moment van schrijven 1870318 keer bekeken:

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Remi van Beekum

    Weer een indrukwekkend filmpje met indrukwekkende cijfers over Social Media!

    Al moet ik wel zeggen dat ze hier en daar wat appels met peren vergelijken en er wat dingen bijhalen die niet perse Social media zijn.

    Voorbeeld:

    “Radio deed er 38 jaar over om 50 miljoen mensen te bereiken, TV 13 jaar en Facebook had er binnen een jaar 200 miljoen.”

    Er zijn nu ongeveer 6 keer zoveel mensen als toen de radio uitgevonden werd. (dus deel die 200 miljoen maar door 6) Daarnaast waren mensen toen vrij arm en was een radio een investering die alleen de rijken konden betalen. Nu heeft iedereen al internet en dan kost facebook niets. De groei van Facebook zegt dus in feite meer over de welvaart op de wereld, en over de indrukwekkende groei van het internet zelf, dan over social media.

    Verder zitten er hier en daar cijfers tussen van dingen die helemaal geen social media zijn. Wat is er bijvoorbeeld Social aan een iPod? En sinds wanneer zijn eBooks social?

    iPods en eBooks zijn helemaal niet social. Sterker nog, in mijn ogen tonen ze aan dat mensen blijkbaar tegenwoordig sneller geneigd zijn nieuwe dingen te kopen of te proberen. Kortom het is ‘normaal’ dat nieuwe dingen in 2010 sneller verspreiden dan bijvoorbeeld in 1990. Dus het is logisch dat Social networks zo hard groeien. Dat doen iPods en eBooks immers ook!


    7 mei 2010 om 05:47
    media

    @Sebas: vreemd, YouTube-video zouden gewoon moeten werken op de iPhone!


    7 mei 2010 om 05:59
    Sebas

    Videos werken niet op de iPhone


    7 mei 2010 om 07:55
    Mark de Bruin

    Bij mij doen de video’s het ook niet op m’n iPhone


    7 mei 2010 om 09:06
    Niels Kooiker

    Het komt soms voor dat YouTube de video’s nog niet aanbied voor de iPhone… Normaal gesproken is dat tijdelijk, deze zijn echter al zo lang geleden geplaatst…

    Het kan zijn dat de plaatser van het filmpje expliciet aangegeven heeft dat deze niet geschikt gemaakt hoeft te worden voor mobile. Het ligt in ieder geval wel aan deze specifieke filmpjes, andere filmpjes doen het prima namelijk 😉


    7 mei 2010 om 09:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!